http://www.pueron.org/pueron/forum/
http://www.pueron.org/pueron/forum/
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Uceni za nov zakon za naucnite stepeni i zvania
 Forum
 Закон за развитието на академичния състав в РБ
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 17

midilev

Bulgaria
25 Posts

Posted - 01/09/2010 :  18:18:43  Show Profile  Send midilev an ICQ Message  Reply with Quote
"КОГАТО ПРИРОДАТА ТРЯБВА ДА РЕЖЕ ОТ ЕДИН ОРГАНИЗЪМ, ТЯ НИКОГА НЕ РЕЖЕ ОТ МОЗЪКА МУ

У нас за съжаление се прави точно това."
До Svetlana:
А когато в мозъка има тромб или тумор какво се прави?!
Go to Top of Page

kkabakciev

Bulgaria
616 Posts

Posted - 01/09/2010 :  18:36:20  Show Profile  Visit kkabakciev's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by moderator
Според него това, което е сигурно, е, че ще престанем да бъдем с правила, останали от съветската власт.




ТОВА Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЦИНИЧНО! ЗАЩОТО ТОЗИ ИНДИВИД Е БИВШ МИНИСТЪР НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА! ОСТАВА ДА ОБЯСНИ КЪДЕ Е БИЛ ТОЙ ПО ВРЕМЕ НА СВОЯ МАНДАТ И КАКВО Е ПРАВИЛ, ЧЕ ТОГАВА НЕ СЕ Е СЕТИЛ, ЧЕ СМЕ С ПРАВИЛА, ОСТАНАЛИ ОТ СЪВЕТСКАТА ВЛАСТ!!!!!
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 01/09/2010 :  19:31:47  Show Profile  Reply with Quote
Ето какво написах като коментар след статията на Веселин Методиев в сайта на агенция КРОС:
http://www.cross-bg.net/balgariya/88-novini-i-sabitiya/1094955-veselin-metodiev-noviyat-zakonoproekt-za-nauchnite-stepeni-dava-golyama-svoboda-za-naukata-#yvComment1094955

09 януари 2010 20:10
Галя Маринова Председател на УС на ИРИОН www.pueron.org 1


Най-после се разбра, кой пречи на кариерното развитие на способните учени в България - ВЕСЕЛИН МЕТОДИЕВ.

Дълго време се чудехме кой промени текста на закона, така че да остави кариерното развитие на учените в ръцете на административното ръководство на университета. Лекционни курсове се разрешават само от административното ръководство и не зависят от това кой ги е разработил, кой ги е предложил и кой има качества да ги преподава. Така с години се запушва развитието на главните асистенти със степен доктор, независимо колко научни статии имат, колко проекта са спечелили в България и чужбина, колко национални и международни научни награди имат. Дава се път само на роднини на декани, ректори и други близки до ръководството на университета преподаватели.
НПО ИРИОН работи от дълго време да отстрани този недостатък чрез промяна в закона за научните степени и научните звания като даде инициативата за кариерното израстване в ръцете на самия учен. Т.е. при постигане на определени критерии или след определен срок на работа с положителна атестация, ученият да има право да бъде оценен, т.е. да му се открие процедура за хабилитация. И това без да е роднина на някой декан (примери може да намерите във всяко държавно ВУ, например ТУ, УНСС) или пък депутат като Веселин Методиев.

Между впрочем съществуващите съветски правила ни пречеха на нас, но не са попречили на Веселин Методиев да изкласи бързо, бързо до професор от парламентарната банка при остър конфликт на интереси. За какво ли толкоз е бил притрябвал на НБУ, когато са го взели там. Защото е гениален учен ли?

Много е важно Веселин Методиев да бъде разобличен за да стане ясен неговия манипулативен и лицемерен подход.

Неговото предложение запушва още по-страшно развитието на младите и способни преподаватели в унивеситвтите, отколкото е било до сега.

Да не забравяме, че Веселин Методиев е подкрепил с гласуването си и скриването на досиетата към ДС на членовете на ВАК, без да спомене и дума по въпроса в хвалебственото си изказване в Пленарна зала на 18.12.2009 г..

Нека стане като в Англия и САЩ, които често се цитират напоследък. Асистент-професорът след 3 години се бори за асоцииран професор и след 7 години за професор. И Веселин Методиев да не пречи за това!

09 януари 2010 20:19 Допълнение към горното 2

Омръзна ни такива като Веселин Методиев да се пишат за демократи и да влияят крайно вредно върху законодателството за висшето образование и науката, за да защитават преди всичко ЛИЧНИЯ СИ ИНТЕРЕС и да лобират за частния Нов Български Университет, където работят и за интереса на други свои "колеги", както сам се изразява, същевременно затваряйки пътя за учените и преподавателите с качества.

Edited by - moderator on 01/09/2010 19:47:32
Go to Top of Page

Nedelcho_Nedelchev

Bulgaria
9 Posts

Posted - 01/10/2010 :  10:44:21  Show Profile  Visit Nedelcho_Nedelchev's Homepage  Reply with Quote
Относно вижданията на В. Методиев и Закона за развитие на академичния състав в Република България.
Доц. д-р Н. Неделчев


1. Няма „елементарна” лекционна натовареност, има минимална лекционна натовареност или хорариум, които .е различен за различните университети у нас и отстъпва на аналогични хорариуми в университети в други страни, например на университети в Обединеното кралство..
2. От провежданата в университета образователно-научна дейност зависи промяната в броя и съдържанието на дисциплините по определена специалност.
3. В кои университети са прилагани „Правилата от „Съветската власт” – за повече професори в една дисциплина или нейни съставни части, разделени повече или по-малко основателно? Това не е обща картина за всички университети!
4. Само по правилата на „съветската власт” ли има научно израстване в научната степен доктор на науките – не е ли така в Италия, в Болоня например и нямаме ли примери за защитили там наши специалисти съвсем неотдавна?
5. Не поставя ли мотивировката за законите на „съветската власт” ограничения пред възможността на учени в един и същ университет да израстват научно, и не ограничава ли възможностите за развитие, конкуренция? Не съществува ли конфликт на интереси при определяне на хорариума, и при участие на ползващия го при обявяване на конкурси на негови потенциални конкуренти?



-----------------------------
http://nedelchev.org/
Go to Top of Page

Petar_Doshkov

Bulgaria
8 Posts

Posted - 01/10/2010 :  19:14:26  Show Profile  Visit Petar_Doshkov's Homepage  Reply with Quote

Методиев подкрепя проекта, понеже вземаше часове в Нов български университет. Той е нечистоплътен човек. Разсъжденията му са дискриминационни, понеже административният подход остава.
Проектозаконът нарушава Конституцията, която забранява дискриминация, понеже всички се раждаме равни по права и достойнство.
Go to Top of Page

Anton_Stoev

19 Posts

Posted - 01/12/2010 :  08:44:47  Show Profile  Reply with Quote
По повод на включването на Галя Маринова - председател на УС на ИРИОН, току що в "Преди всички" по програма "Хоризонт" на БНР:

Според мен Методиев е мижитурка, която обаче умее да се намества. В повереното му министерство преди години мой приятел, който е треньор (!) по математика в елитно училище в САЩ, беше размотаван три дена, за да си извади една проста служебна бележка, че в България учителите не подлежат на допълнително лицензиране, както е в САЩ, а имат педагогическата правоспособност още с дипломирането си.
Този приятел защити в България през 2001 г. докторска степен в областта на математиката и информатката. След защитата си замина за щатите, носейки протокола от специализирания научен съвет, защото нямаше как да чака решението на комисията и издаването на дипломата. Неговите работодатели му признаха степента PhD въз основа на протокола, защото в тяхната страна няма такова "животно", наречено ВАК. Вчера след обяд си взех дипломата за ст. н. с. ІІ ст. Трябваше да чакам близо час на опашка, виеща се в един мрачен коридор, защото дипломите могат да бъдат получени само в понеделник от 14 до 16 ч. и във вторник от 10 до 12 ч. Идеше ми да се обадя и да извикам репортери от някоя водеща телевизия, за да видят как се чака за един ламиниран лист формат А4, но по стар наш обичай теглих една майна и се отказах. Първото нещо, което направих след прибирането ми вкъщи беше да вляза под душа !

Edited by - Anton_Stoev on 01/12/2010 08:48:23
Go to Top of Page

Spartak_Paskalevski

Bulgaria
7 Posts

Posted - 01/12/2010 :  16:25:11  Show Profile  Reply with Quote
Наистина Методиев е историк и е бил министър на образованието при Костов.

Трябва да има деблокиращи механизми за младите учени.
Моето предложение е да се добави нещо в смисъл-

ако младият човек откаже да приеме часове предложени от администрацията това да бъде негов минус.
Формулировката ми не е прецизна, но смисълът е ясен.
В този дух трябва да има решение при всеки следващ опит за блокиране на научната кариера.
Go to Top of Page

Nedelcho_Nedelchev

Bulgaria
9 Posts

Posted - 01/13/2010 :  21:50:58  Show Profile  Visit Nedelcho_Nedelchev's Homepage  Reply with Quote
от Доц. д-р Н. Неделчев

Относно: ЗАКОН за развитието на академичния състав в Република България


І. За статута на длъжностите, титлите и научните степени.
1. Национално признати ли ще бъдат посочените в чл. 3 Академични длъжности:.ал. 1. “асистент”, “доцент” и “професор” – във висшите училища; и по ал. 2. “изследовател”, “старши изследовател” и “главен изследовател” в институтите и академиите.
2. Международно признати ли ще бъдат академичните длъжности?
3. На кои академични степени отговаря старата научна степен „доктор на науките”?
4. Ще имат ли преимущества в заплащане, статут и признаване на национално и международно ниво притежателите на научна степен „доктор на науките” пред тези които не могат да стават такива по новия Закон? Ако е така, с какво се оправдава подобна неравностойност, и отстъпление от ниво на научни степени в републиката ни?
5. По-лесно ли ще стават професори притежаващите научната степен „доктор на науките” спрямо тези, които не я притежават и не могат да я придобият по силата на новия закон? Ако е така, това не е ли узаконяване на статукво?


ІІ. За получаването на научна степен доктор

1. Ако научна степен доктор се присъжда на магистри, защитили дисертационен труд, според чл. 7, ал. 1, как ще се осъществява научната степен доктор според ал. 2, „и чрез учебни и практико-приложни публикации, речници”. Ако те трябва да имат „резюме и научна обосновка”, не могат ли да се разглеждат като дисертационни трудове речниците и университетските учебници?.
2. Защо е необходима оценка – средноаритметично по шестобалната система според чл. 13, ал. 1? Каква ще бъде разликата между необходимата много добра, и добрата оценка, за да бъде последната критерий за неуспешна защита? Например ако за много добра оценка се счита 4.50, а за добра 4.40?

ІІІ. За получаването на академичните длъжности „доцент” и „старши изследовател”.
1. Според чл. 25, ал. 3 конкурс за заемане на академична длъжност се открива ако може да се осигури съответната преподавателска натовареност. Тази ситуация е възможна само ако има ограничаване на прекаленото натоварването с хорариум на преподаватели и предотвратяване на конфликти на интереси. Ограничаването в правилниците на университетите и институтите е възможно, ако съответства на предвидено ограничение в Закона.
2. Отсъства изискване за научна продукция и за нейното качество, което е неприемливо и предполага нараствания на членове на академичния състав без научни качества..

ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА АКАДЕМИЧНИТЕ ДЛЪЖНОСТИ “ПРОФЕСОР”
И “ГЛАВЕН ИЗСЛЕДОВАТЕЛ”




1. По чл. 30, който разглежда този въпрос отсъстват критериите които различават доцента и старшият изследовател от професора и главния изследовател. Изискването сп. ал. 1: „Академичните длъжности „професор” и „главен изследовател”” може да се заемат от лица…заемащи длъжността „доцент” и „главен изследовател”, които имат публикации, предполага ли, че за спечелване на конкурс за доцент не са необходими публикации?.
2. Необходим е и критерии за публикациите – научните приноси в тях да са лично дело на автора, да са ясно откроени, да са следващи след научните приноси за получаване на научната степен доктор и длъжността „доцент” или „старши изследовател” и текстово да не съвпадат с текстове от други автори.
3. Опонентите на закона се страхуват от безконтролен ръст на „професори”. За това е необходимо действително изискване на критерии.
П Р Е Д Л О Ж Е Н И Я
КЪМ ЗАКОНА ЗА АКАДЕМИЧНИЯ СЪСТАВ


І. Гаранции срещу плагиатството и конфликта на интереси, като начин за академично израстване и безконтролно увеличаване на професорския състав
1. При установяване на чуждо авторство, плагиатство, върху собствените трудове на член на академичния състав - учебници, монографии които не са съставителство от отделни цитирани изрично автори, а от един, или повече нецитирани автори, научните му звания да се отнемат.
2. Да се счита за плагиатство .пресъздаването с незначителни съкращения и добавки на чужд труд – монография или учебник..
3. Да се счита за плагиатство използването на чужди или колективни резултати, включително и ползването на събрани научни материали и изследвания, без изричното съгласие, в съответно време преди издаването им на роднини на починалия учен, или на участниците в колективното събиране на материалите в резултат от проекти, участия в експедиции и др..
4. За плагиатството да няма давност.
5. Плагиатството да се установява чрез жури съставено от членове на външен университет и университета в който работи обследваният за плагиатство, аналогично с тези за провеждане на конкурси по брой на членовете си и публичност. Мненията на членовете на журито да бъдат публикувани по същия начин, както и мненията на членовете на жури за конкурс.
6. Сигналите за плагиатство да бъдат публични, до Министерството, до академичния съвет и до академичните съвети на съотвентите университети, и да имат публичен, научно обоснован отговор от обследвания и от членовете на съставеното жури по приетия за жури-тата начин.
7. Действията на комисията към Научните комисии при ВАК и Министерството и комисиите Жури, да подлежат на съдебен контрол.
8. При всички случаи на конкурси и процедури, за които се получават сигнали, да се отчита конфликт на интереси, и за този конфликт да няма давност.
9. При установяване на конфликт на интереси, включително и плагиатство, Министерството чрез комисията си, да сезира прокуратурата, и да направи направи нова оценка на процедурите, като оценява процедурата, мненията на рецензентите, начинът на докладване на мненията на рецензентите в научните комисии или комисията към министерството, спазването от институциите на ВАК и на новата комисия към министерството на собствените им правилници и наличието на документи с невярно съдържание или различни тълкувания на закона от различните институции Научни комисии, журита и комисия към Министерството.


ІІ. За научната измеримост на длъжностите, титлите и научните степени.
1. Кандидатстващите за членство в академичния състав на Р. България да се оценяват не само по защитена дисертация, но и по публикации с научни мнения при всички следващи степени.
2. Да се оценява свободата на научно-защитените и самостоятелни мнения и при тяхна дискусионност, включително и при различни научни позиции между членове на журито и участващия в конкурса.
3. При оценка на речници и практико-приложни публикации, или творчески постижения, да бъде ясно формулирана тяхната научност, новост и научни приноси.
4. Научната степен доктор да бъде приравнена на научно-образователната степен „доктор по…” и да бъде национално и международно призната. Чрез конкретни или по-общи споразумения на Министерството или Министерския съвет с отделни страни от ЕС и други общности и държави.
5. Академичните длъжности „Доцент” и „Старши преподавател” да да бъде национално и международно призната чрез конкретни или по-общи споразумения на Министерството или Министерския съват с отделни страни от ЕС и други общности и държави.

ІІІ. За съответствието на длъжностите, титлите и научните степени с досега съществуващите.
1. Научната степен „доктор на науките” от стария Закон за научните степени и звания да бъде приравнена на академичното звание професор, и да бъде национално и международно призната и сертифицирана.
2. Ако не е възможно приравняването на званието и научната степен, да се запази научната степен „доктор на науките”, тъй като не противоречи на международните изисквания.


-----------------------------
http://nedelchev.org/

Edited by - Nedelcho_Nedelchev on 01/13/2010 21:51:56
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 01/14/2010 :  00:08:47  Show Profile  Reply with Quote
ПРОФ. СТАНИСЛАВ СТАНИЛОВ: РЕКТОРИТЕ НА НЯКОИ ВУЗ-ОВЕ СА СЕ ПРЕВЪРНАЛИ В КРУПНИ БИЗНЕСМЕНИ
Автор : интервю на Соня СИРОМАХОВА
08 January 2010

http://www.obshtestvo.net/content/view/1561/12/

Вие като професор не може да нямате отношение към готвения закон за висшето образование. Как приемате идеята всеки институт да раздава научни степени? Всъщност в момента висшето образование какво е - бизнес или...

Нямам отношение, защото още не съм видял този закон, но има работна група начело с ректора на УНСС, която го готви. Нямам представа какво ще представлява той.
Колкото до идеята всеки ВУЗ да дава титли, тя е по този закон, който сега върви на второ четене в парламента и се правят поправки. Това е един смесн модел между англо-саксонската и руско-германската система. Ние до сега сме били изцяло по втората поради традицията. Българската наука е немски тип, тя е емпирична наука. По този закон ние смятаме да бъде усилен контролът. В Румъния беше направен такъв либерален закон, който доведе масово произвеждане на професори. Затова и го отмениха и върнаха стария. Предполагам, че и тук ще се получи такова нещо, ако не се приемат предложенията за стриктен контрол.

Кой има интерес да прокара такъв закон ?

Частните университети, защото по стария закон те нямат право така масово да раздавт научни степени. Без контрол, ако се приеме такава идея, ще се стигне до чудовищна корупция. Всеки, който си плати може да стане всякакъв.
То и в момента системата е много корумпирана – издават се дипломи, степени стига да си платиш. Направо се е превърнало в бизнес! Т.е. не в бизнес, а в търгашество. Има разлика. При бизнеса пазарът трябва да отмива всичко, а тук не е пазар. Ректорите на някои ВУЗ-ове са се превърнали в крупни бизнесмени с фирми строителни и всякакви. Там цари системата за изсмукване на пари от държавата. Държавните поръчки на ВУЗ-овете как се раздават ? Е, вижте свищовския ректор, който по закон отдавна трябва да е извън системата, а въпреки всички безобразия продължава да ръководи института.

Edited by - moderator on 01/14/2010 00:09:16
Go to Top of Page

Svetlana

90 Posts

Posted - 01/14/2010 :  08:34:30  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by midilev

"КОГАТО ПРИРОДАТА ТРЯБВА ДА РЕЖЕ ОТ ЕДИН ОРГАНИЗЪМ, ТЯ НИКОГА НЕ РЕЖЕ ОТ МОЗЪКА МУ

У нас за съжаление се прави точно това."
До Svetlana:
А когато в мозъка има тромб или тумор какво се прави?!



Колега midilev, на подобен въпрос вече отговорих:

"Г-н Кабакчиев,
Нямах предвид конкретни лица, а най-малко от всичко - бюрократите от БАН. И не само правителството на Бойко, а и още няколко преди него - всички тъпчат и орязват науката. Имаме най-ниския - неколкократно по-нисък от другите страни в ЕС - брой на учените на 1000 работещи, както и най-ниския процент от БВП за наука - и продължават да режат. За да има постижения е необходима т.нар. критична маса. Не всички са гении, но за да се родят гениите И ДА ОСТАНАТ В БЪЛГАРИЯ е необходима тази критична маса от по-обикновени таланти. А у нас вместо да се стимулират талантите се стимулира само изтичането на мозъци.

Svetlana"

Къде според Вас е туморът? Учените ли са тумор?

Svetlana
Go to Top of Page

kkabakciev

Bulgaria
616 Posts

Posted - 01/14/2010 :  09:52:05  Show Profile  Visit kkabakciev's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Svetlana
Къде според Вас е туморът? Учените ли са тумор?
Svetlana




Нека аз да отговоря на този въпрос.

В тази така наречена държава, всъщност една гнусна посткомунистическа кочина, има страшно много лица, които не са никакви учени, а се водят учени. Те са туморът.

_____
Четете по тази теза - за туморите, съобщенията от последните дни на проф. Канев в bulgarianscienceproblems. Със страшно много конкретни факти.
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 01/14/2010 :  22:07:46  Show Profile  Reply with Quote
Дайте шанс на младите учени и университетски преподаватели
След като с години се запушваше развитието на главните асистенти със степен доктор, сега искат да нулират цялата им кариера
ГАЛЯ МАРИНОВА, ПРЕДСЕДАТЕЛ НА УС НА ИРИОН15 Януари, 2010

http://www.politika.bg/article?id=15686

Гледайте по същата тема Галя Маринова в рубриката "Хастар" тази събота (16.01.2010 г.) в Сеизмограф със Светла Петрова, 10 минути преди Новините в 19.00 по BTV.

Засега г-н Веселин Методиев отказва да участва в пряк дебат с Галя Маринова по темата въпреки поканите на журналисти към него.

Edited by - moderator on 01/14/2010 22:15:21
Go to Top of Page

Stefan_Detchev

Bulgaria
2 Posts

Posted - 01/14/2010 :  22:22:06  Show Profile  Reply with Quote
Здравейте, Галя,
Сега виждам, че ще участвате в "Сеизмограф".
Може би ще е интересно да знаете, че научните постижения на Весо Методиев като историк са ПОВЕЧЕ ОТ СКРОМНИ. За импакт-фактор не може и да се говори.
Весо Методиев е от тези бащини момченца, които на времето вмето да кандидастват с два изпита (история и български език) в СУ, макар, че е софиянец, кандиатства във Велико Търново само с история (където съвсем случайно баща му е също преподавател). В такива случаи анонимността виаги има начин да се разкрие и се пишат точните оценки. След първи курс, благодарение на връзките на баща си се прехвърля в Историческия факултет на Софийския университет.

В този смисъл предложението му е логично. Той няма особени научни постижения преди да влезе в политиката. След това и по-зле.
А вече има млади българи, историци, с докторати от чужбина, с публикации с импакт-=фактор, с няколко чужди езика, но те ще растат само ако Весо Методиев реши, че има часове за тях.

Особено ТРЕВОЖЕН в проекта за закон ми се вижда пожелателния характер за външните хора в журитата. Произволът ще е пълен.
Поздрави,
Стефан

Edited by - Stefan_Detchev on 01/15/2010 04:54:37
Go to Top of Page

kkabakciev

Bulgaria
616 Posts

Posted - 01/15/2010 :  07:24:28  Show Profile  Visit kkabakciev's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Stefan_Detchev

Здравейте, Галя,
Сега виждам, че ще участвате в "Сеизмограф".
Може би ще е интересно да знаете, че научните постижения на Весо Методиев като историк са ПОВЕЧЕ ОТ СКРОМНИ. За импакт-фактор не може и да се говори.
Весо Методиев е от тези бащини момченца, които на времето вмето да кандидастват с два изпита (история и български език) в СУ, макар, че е софиянец, кандиатства във Велико Търново само с история (където съвсем случайно баща му е също преподавател). В такива случаи анонимността виаги има начин да се разкрие и се пишат точните оценки. След първи курс, благодарение на връзките на баща си се прехвърля в Историческия факултет на Софийския университет.
В този смисъл предложението му е логично. Той няма особени научни постижения преди да влезе в политиката. След това и по-зле.
А вече има млади българи, историци, с докторати от чужбина, с публикации с импакт-=фактор, с няколко чужди езика, но те ще растат само ако Весо Методиев реши, че има часове за тях.
Особено ТРЕВОЖЕН в проекта за закон ми се вижда пожелателния характер за външните хора в журитата. Произволът ще е пълен.
Поздрави,
Стефан




Хубаво допълнение от Стефан Дечев.
Да прибавя и аз нещо. Спомням си бащиното момченце, когато писачът в "Работническо дело" Костов го беше направил министър на образованието и науката. Вместо да прави анализи на законодателството на академичната сфера и да внесе проектозакон за неговата промяна, момченцето непрекъснато се подвизаваше по медиите - радиа, телевизии, и почти никога не пропускаше да обяснява какъв голям почитател е на Ерик Клаптън.
Аз също съм голям почитател на Ерик Клаптън. Но, ако стана министър, никога, вместо да обсъждам проблемите на образованието и науката, няма да се пеня по медиите колко е велик Ерик Клаптън.


Трябва, обаче, да се признае, че бащиното момченце е поизраснало. По време на своя мандат на министър на образованието и науката то изобщо не се е сетило, че сме били с правила, останали от съветската власт (а и хвалителят на Ленин и на прогресивната съветска икономика явно е пропуснал да му каже)! Обаче днес, 20 години след рухването на комунизма, то вече е осъзнало какви са правилата! Страхотно!

Ето - такива управляваха, и сега управляват!

Edited by - kkabakciev on 01/15/2010 07:25:39
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 01/15/2010 :  12:15:13  Show Profile  Reply with Quote
Ще ставаме професори на 30 години
Дата : 15 Януари 2010 г. 11:36 ч.
Последна редакция : 15 Януари 2010 г. 12:30 ч.

http://education.actualno.com/news_279961.html
"Добро предложение е младият учен да може става професор, без задължително да е бил доцент", заяви Огнян Стоичков, председател на Комисия по образованието, науката и въпросите на децата, младежта и спорта, от чието име ще бъдат внесени промени между първо и второ четене в пленарна зала на Закона за развитие на академичния състав.

"Всеки млад човек, който има докторска степен, безспорно е необходима докторска степен и който е доказал изключителен принос в науката във висшето образование се оценява от конкурсната комисия, която ги оценява на ниво професор", посочи Стоичков, предаде агенция Фокус.

По думите му така младият учен ще може да стане професор и на 30 години. На 23 - 24 години да стане магистър, да получи докторска степен на 28 и още на 30 да стане професор ето това е наистина добро предложение, за да бъде добро началото на неговата кариера.

"Не както е досега в края на неговата кариера на 60 -70 години да стане професор, когато жизнените сили не съответстват на това, което трябва да се даде във висшето образование и науката", каза още Стоичков.


Edited by - moderator on 01/15/2010 12:16:31
Go to Top of Page
Page: of 17 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
http://www.pueron.org/pueron/forum/ © 2000-05 Snitz Communications Go To Top Of Page
Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05