Author |
Topic |
Svetlana
90 Posts |
Posted - 06/12/2010 : 09:32:02
|
Г-н Кабакчиев, За разлика от Вас нямам намерение да превръщам форума в място за заяждане. Затова ще се огранича само с това да Ви кажа, че не сте Вие, който може да определя какво е мисленето ми. Ще Ви изненадам може би, но щях да кажа, че е противоконституционно да се изискват резюмета и на руски език, и на всякакъв друг език освен български в тези случаи, за които стана дума - В ДОКУМЕНТАЦИЯТА ПО ПРОЦЕДУРИТЕ ЗА ЗАЩИТИ И КОНКУРСИ - ако пак не сте разбрали - само за това ставаше дума, а не за публикации за научни трудове. Но не се изненадвам, че не сте разбрали, защото Вие не се опитвате да разберете, а само търсите повод да хвърляте безпочвени обвинения. Ще ме уморите от смях с обвинението във всички смъртни грехове поради това, че името ми било руско. За Ваше сведение трябва да Ви съобщя, че то не е руско, а е славянско. И понеже ние българите сме славяни, е толкова руско, колкото и българско. Вярно, че у нас се среща и във формата Светла, но специално в областта на македонския диалект, от която произхождат прадедите ми, се употребява именно тази форма - Светлана.
Svetlana |
|
|
kkabakciev
Bulgaria
616 Posts |
Posted - 06/14/2010 : 19:16:15
|
Светлана, оставете ги Вие тия приказки, ами я кажете какъв голям учен е агент "Гоце", а! Спецът по делото на Гошо Тарабата и на оня индивид, дето комунистите му викаха Дядото. Много бил хрисимичък човечецът - само дето бил малко нещо терорист. За пушкала си говорели с половинката си. А зет му е организаторът на атентата в църквата "Св. Неделя" - най-зверският атентат в историята на човечеството почти половин век - чак до Болонската касапница през 1968 г. Нали Вие, Светлана, настоявахте и молехте лично агент "Гоце" да се застъпи да се дадат още пари за БАН. За комунономенклатурата - която здраво се е окопала там. Уф, да бе, да! Ама тя комунономенклатурата не е чак таквоз лошо нещо, нъл тъй. Важното е алъш-вериш да става в нещото, наречено от някои Бг-наука. Майтаааааап! |
|
|
Stefka_Maneva
Bulgaria
16 Posts |
Posted - 06/18/2010 : 20:43:35
|
Уважаеми учени,на 15 юни 2010 г.,КС прие определение, с което допусна до разглеждане по същество искането на 52-мата народни представители от 41-то НС за установяване на противоконституционността на оспорените като противоконституционни разпордби. Със същото определение е конституирано като заинтересована страна и Движението"За европейско равитие на РБългария.Предоставена е възможност в 20-дневен срок,считано от днешна дата - 18.06.2010 г.учените, присъединили се към Движението да изразят чрез него своето писмено становище по делото.Очакваме Вашите конкретни виждания и предложения по горния въпрос.С поздрав Ст. Манева - юрист.
Jurist |
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 07/05/2010 : 20:00:47
|
(Стенограма от заседанието на МС на 30 юни 2010 г.) Точка 27 Проект на Решение за одобряване проект на Закон за изменение на Закона за развитието на академичния състав в РБългария
БОЙКО БОРИСОВ: Внася министърът на образованието, младежта и науката. СЕРГЕЙ ИГНАТОВ: Господин министър-председател, става въпрос за изискване от параграф 15 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за развитието на академичния състав - в едномесечен срок след влизане в сила на закона да внесем изменение и допълнение в Закона за висшето образование, както и в другите закони, които имат отношение към развитието на научно-преподавателските кадри в България. Междувременно по искане на 52-ма народни представители от БСП и ДПС се поиска установяване на противоконституционност на някои разпоредби от Закона за развитие на академичния състав и в Конституционния съд е образувано конституционно дело №13 от 2010 г. С определение от 15 юни 2010 г. Конституционният съд е допуснал искането за разглеждане по същество. Атакуват се почти всички разпоредби на закона. Недоумение будят и такива искания, смята се за противоконституционно изискване например авторефератите да се публикуват на сайта на съответния университет на английски език. През 1997 г. 95 на сто от световната научна продукция вече е на английски език. След получено становище от дирекция "Правна" на Министерския съвет се предлага законопроектът да включи и някои промени в Закона за развитие на академичния състав във връзка с конституционно дело щ13 от 2010 г. По този начин се подготви проект на закона за изменение на Закона за развитието на академичния състав, който е изпратен за повторно съгласуване. С тези изменения се правят на редица места редакционни бележки. Има и бележки по същество. Отменя се параграф 3, който досега не даваше право на колежите, които провеждат обучение до професионален бакалавър, сами да избират своите доценти и професори, като това право им се връща. Моля да подкрепите тази промяна. БОЙКО БОРИСОВ: В какви отношения сте с ректорите сега? СЕРГЕЙ ИГНАТОВ: Ние сме в добри отношения, но проблемът е, че ректорите се опитват, ако може тази тежест от 20 на сто да бъде намалена, тъй като истината е, че няколко университета ще бъдат принудени да затворят през зимата за два, три месеца, тъй като нямат пари за ток и отопление. Това беше и причината за протеста пред Художествената академия, в който участваше Художествената академия и НАТФИЗ, тъй като при съкращение нямат средства да платят тока и отоплението. Разговарях с министър Симеон Дянков по този въпрос. Това, което е възможно да се направи между първо и второ четене, университетите да бъдат ограничени в рамките на 15 на сто, което означава, че връщаме 15-16 милиона лева в системата, за да могат всички тези разходи да бъдат поети. ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: Не знам дали има парламентарен механизъм за подобно действие, тъй като срокът за предложения между първо и второ гласуване изтече. Принципно знаем, че има проблеми в много системи, но трябва да се има предвид, че най-добре финансово в държавата от бюджетните предприятия са държавните висши училища. Ако има някое държавно висше училище, което има някакъв финансов проблем, това евентуално е Минно-геоложкият университет. Всички останали университети, които цитирахте, няма причина, ако се погледнат и наличностите им по сметки, които граничат със стотици милиони, факт е и няма причина за опасенията, които те изтъкват. Ако трябва, ще разглеждаме университет по университет. Единствените звена след общините и Висшия съдебен съвет поради ясни причини, които си увеличават заплатите, това са държавните висши училища. Така че когато говорим за субсидиите от държавата, ние трябва да държим и сметка за това, че ние им даваме определено ниво субсидия, оттам нататък академичната автономност, която са издигнали в култ, им дава възможност да си правят каквото си искат. БОЙКО БОРИСОВ: Моето предложение е заедно с господин Владислав Горанов, един по един извикайте ректорите с разчетите, със сметките, сигурно ще ви отнеме време от една седмица, но за сметка на това всеки един, когато дойде, да си представи плана, колко е похарчил, колко харчи и дали е действително това, което казва Владислав Горанов, че си е вдигнал заплатите, а казва, че няма за отопление. Така че приемете това като разпореждане. Да дойдат с разчетите и съответно, ако ги докажат, да се опитаме да им намерим през есента пари, за да не спират учебният процес. СЕРГЕЙ ИГНАТОВ: Това, което веднага бихме могли да направим, но отново ще е в ущърб на университетите, е авансово да им преведем сумата. На Художествената академия липсват близо един милион лева по разчета, който е направил ръководството. Проблемът е, че ползвайки се точно от тази автономия, ректорските ръководства вдигат таксите, намаляват стипендиите и всъщност ударът пада върху студентите. Автономията е такава, че наистина ние освен тези преговори, които ще провеждаме, все още нямаме механизъм. Механизмът ще бъде изработен по същия много тежък начин, както Закона за академичния състав, задължително трябва да разделим академичното от финансово стопанското управление и тогава там ще има лице със специална администрация, подчинена на държавата, която да решава тези проблеми. Проблемът в момента е, че ударът пада върху студентите. Ние с колегата Горанов ще проведем тези срещи. БОЙКО БОРИСОВ: Когато направите срещата, след срещата ще излезете и ще поканите медиите и казвате, този институт или университет е получил от държавата толкова милиона лева. От таксите на студентите са получени толкова милиона лева. Заплатите на преподавателите са от толкова до толкова от тези пари. Ние няма какво да крием от хората. Ние няма пари, които да сме скрили и да не искаме да ги дадем. Толкова има в държавата и това сме разпределили. Искаме да видим другите как ги разходват. Ако някъде, за да не затворят учебното заведение, е необходимо, тогава ще потърсим инструмент да му помогнем. Но преди това да се направи, образно казано, една публична ревизия на всеки един университет, за да се знае с колко пари разполага университетът, колко пари са похарчени от университета, за какво са похарчени и как са похарчени. ВЕЖДИ РАШИДОВ: Господин министър-председател, тъй като аз имам отношение и към институтите по изкуствата странично, и като човек, който го е завършил. Тук се каза нещо много интересно и трябва да се внимава. За разлика от другите институти материалната база и поддръжка на институтите по изкуствата, имам предвид Музикалната академия, Художествената академия и ВИТИЗ, е малко по-различна и повече пари се изразходват за материална база. Имам опасението, че разпределението на заплатите на преподавателите понякога е за сметка на материалната база. Хубаво е това да се погледне, защото не са институти като другите. Материалната база принципно е различна. БОЙКО БОРИСОВ: Ние нямаме нищо против да си вдигнат заплатите, но след като ремонтират университетите си. Приема се точка 27.
|
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 07/28/2010 : 16:08:48
|
Много добър анализ на един германски дипломат. Нашите оценки ( на ИРИОН, КОГИТО, други общественици и наблюдатели) започват да се потвържават и препокриват и от европейските експерти. Правната безпомощност и безхаберие на правителството и на други полтици от ГЕРБ беше забелязана най-напред от редица известни юристи като г-жа Стефка Манева, проф. Огнян Герджиков, адвокат Михаил Екемджиев, но днес (една година след избора на правителството) тя е констатирана и от европейски експерти, дипломати и наблюдатели. Неслучайно в доклада на ЕК се констатира Политическа воля, но НЕ и Политическа и правна компетентност. Некомпетентността в определени сфери достига такива размери и резултатите са толкова вредни, че конкурират пряката недобронамереност, злонамереност или враждебност. Това ще ни е за добър урок за да си намерим механизъм да избираме освен политици с воля и такива с компетентност. Но ще се наложи да се посъбудим и да ограничим по възможност щетите.
Ето и текстът, който ме впечатли:
Клаус Шрамайер: "Правната слепота на това правителство може да се превърне в опасност" 27 Юли 2010 http://mediapool.bg/show/?storyid=168220
Правителството на Бойко Борисов е най-доброто от всички досегашни от 2001 г. насам, но за съжаление твърде далеч от оптимално възможното, казва пред радио Дойче веле германският дипломат Клаус Шрамайер, бивш втори човек в посолството на Германия в София и добър познавач на България.
"За съжаление Бойко Борисов не прави това, което твърдеше в първоначалната си декларация. Там заяви, че иска да подсили гражданското общество, а за подобно нещо не виждам нито един-единствен пример", казва Клаус Шрамайер.
По думите му "най-лошото е в сферата на икономиката, където неизплащането на държавните задължения към фирмите доведе до задушаване на конюнктурата".
"А какво да кажем за безумното предложение фирмите да опростят 10% от задълженията на държавата към тях?! Всичко това са безподобни глупости, които са неразбираеми за мен, още повече, че Борисов има толкова добри финансови съветници като Кристалина Георгиева, Дянков и министъра на икономиката. Някак си му липсва истински добрият съветник", смята германският дипломат.
Под съветник той очевидно разбира фигурата на интелектуалец, който да има по-широк поглед над проблемите на българското общество, така че да коригира сегашната едностранчива ориентираност на правителството към полиция и сигурност, олицетворявани от самия премиер.
"Борисов няма развито правно чувство и усещане за правова държава и това е един от най-големите му недостатъци. Слава богу, има добър министър на правосъдието в лицето на Попова, но тя сама не може да постигне всичко. За съжаление Борисов не разполага и с добри юристи в парламента. Вече толкова пъти го удряха през пръстите от най-различни места - от Страсбург, от собствения му парламент, от Съвета на Европа. Правната слепота на това правителство може да се превърне в опасност, ако не се промени нищо", казва Клаус Шрамайер.
Според него голяма неяснота е свързана и с това, доколко Борисов е в състояние да се изправи срещу бившите си съмнителни бизнес партньори, доколко има сили да се противопостави на ТИМ или на Доган - стъпки, които е трябвало отдавна вече да бъдат направени. Протакането, според Шрамайер, сочи, че все пак там има някакви зависимости.
Той е очаквал най-после да се въведе възможността жалби пред Конституционния съд да подават не само висшите инстанции, а всеки гражданин, който вижда правата си застрашени, така както е в Германия. "Тези конституционни съдии си живеят добре, защото решават само по около 10-ина случая годишно и после - нищо, вместо да се занимават с истинските проблеми на гражданите. А и друго, защо отдавна не постави така наречените магистрати на подчинение на Министерство на правосъдието, така както е в повечето останали страни в света. Тези уж независими магистрати с техните привилегии са нещо абсурдно", продължава германският дипломат.
Шрамайер посочва и позитивни стъпки – публикуването в интернет на решенията на правителството или на кадровите планове на вътрешното министерство. Подобни неща внасят прозрачност и това е великолепно, казва той. Добре е и това, че стана ясно в кои банки се държат предимно държавните пари. Подобни неща са добри и в тази посока трябва да продължи Борисов.
Прозрачността е единственото, което може да предизвика оздравяване на българското общество, но само ако тя се провежда последователно, включително чрез съдебните институции, посочва Клаус Шрамайер.
Той е помолен да коментира твърдението на българска политоложка пред БТА, че сегашното управление въвежда нов модел политическа култура, характерен за САЩ и Великобритания.
Мога само да се изсмея - казва Шрамайер, който за момент забравя школовката си на дипломат от кариерата и развеселено пояснява, че 800 години са били необходими на британците да достигнат политическата култура, която имат сега, и то без да са били под османско управление. България обаче не разполага с толкова време.
|
Edited by - moderator on 07/28/2010 16:09:59 |
|
|
kkabakciev
Bulgaria
616 Posts |
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 07/30/2010 : 18:36:09
|
Не се гневи Краси, може би Клаус Шрамайер се е опитал да бъде дипломатичен, каквато е неговата школовка и е решил да покаже "добрите и лошите" страни, а не само "лошите". Както сам посочваш, колко са добри, "добрите" страни също е въпрос и толкова по-зле.
Но виж, какво става с нашия ресорен министър Сергей Игнатов и неговия прословут закон за академичния състав, с днешна дата: http://www.glasove.com/article-9260.php
Във връзка с атакувания в Конституционния съд Закон за развитието на академичния състав министър Игнатов каза, че се надява съдът да погледне трезво на предложенията, които са изведени като неконституционни, и да не пипа този закон. Дори КС обаче да отмени някой член в закона реформата вече е станала, тъй като йерархичната властова структура в сферата на науката и висшето образование ВАК е вече част от миналото. Игнатов се закани, че дори КС да върне целия закон, на следващия ден отново ще внесе още по-радикален проект, в който ще пише единствено, че проблемът за докторската степен и за назначаването на доценти и професори се решава според правилниците на съответните университети, че се запазват всички права и привилегии, добити по действието на стария закон и че всички процедури се извършват с журита, половината членове на които са външни лица за съответния университет.
Министърът на образованието се опасява, че Конституционния съд ще върне текста, според който един преподавател може да участва в акредитацията само на едно висше училище. По думите му това няма да бъде добрър знак за българското висше образование, тъй като според световната университетска култура професорите са професори на определени университети. Те могат да отидат в друго учебно заведение, за да изнесат една-две лекции по покана, но не защото са на втори договор там.
|
|
|
kkabakciev
Bulgaria
616 Posts |
Posted - 08/03/2010 : 13:15:55
|
Галя, все още не съм имал време да се запозная подробно с новия закон, а и нямам особен личен интерес - извън моралните съображения, тъй като съм напуснал кочината, наречена академична сфера, и нямам намерение да се връщам в нея. Но ми прави впечатление, че
НОВИЯТ ЗАКОН НАЙ-ОТКРОВЕНО УЗАКОНЯВА БЕЗЗАКОНИЕТО И КОМУНОПРОСТАЩИНАТА!
Какво имам предвид? Новият закон - също като стария, предвижда атестиране на всеки учен най-рядко на всеки пет години. Но докато в стария имаше текст, според който трябваше да има правилник за "реда и начина на атестиране", в новия такова нещо изобщо няма!!!!! Това означава, че
КОМУНОПРОСТАЩИНАТА ПРОСТО НЯМА ДА ПОЗНАВА ВЕЧЕ АБСОЛЮТНО НИКАКВИ ГРАНИЦИ!
И ТОВА ОЩЕ ОЗНАЧАВА, ЧЕ ЕДИНСТВЕНИЯТ КРИТЕРИЙ ЗА АТЕСТИРАНЕ ЩЕ БЪДЕ ИЗВЕСТНИЯТ "АЗ НА ТЕБЕ, ТИ НА МЕНЕ"!
АБСОЛЮТНА КОЧИНА Е ТАКА НАРЕЧЕНАТА АКАДЕМИЧНА ОБЩНОСТ! |
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 08/23/2010 : 15:14:15
|
Имало вече Проект на МОМН за Правилник към ЗРАС:
Елате, хиляди доценти! 17. Август 2010, брой 188 Велиана Христова http://www.duma.bg/duma/node/3344 Просветното министерство докара научните степени и академичните длъжности до пълен хаос и ги превърна в нонсенс Просветното министерство огласи проект на Правилника за прилагане на Закона за развитие на академичния състав (ЗРАС), като 31 от текстовете на самия закон са оспорени в Конституционния съд от 52-ма депутати. На 2 юни т.г. съдът образува дело по тяхното искане, но още не се е произнесъл. В същото време ЗРАС е в сила от 24 май т.г. и това създава пълна неяснота как и кога трябва да се изпълнява. С новия закон се премахва ВАК и се децентрализират напълно процедурите по присъждането на научни степени, заменят се званията с академични длъжности и конкурсите се вменяват на конкретните вузове и научни организации. Националната акредитационна агенция (НАОА) в началото на юли огласи свое правно становище по въпроса, като отбеляза, че законът не може да има обратно действие с нови правила спрямо вече започналите процедури. Съгласно
принципите на европейското право
законите следва да се изготвят паралелно с подзаконовите нормативни актове по тяхното приложение, т.е. законът трябваше да влезе в сила заедно с правилника за приложението му, подчертават юристите на НАОА. Новият закон обаче бе приет, без да е придружен от правилник за прилагането му. Странна за практиката на ЕС разпоредба в самия закон казва, че правилникът трябва да е приет от МС до 24 юли, а до 24 август вузовете и научните организации трябва да създадат свои вътрешни правилници в съответствие с него. Нищо подобно не се случва, разбира се, което създава пълен хаос по отношение на степените и званията. Нещо повече - според новия закон всеки преподавател може да е вписан само на един основен трудов договор, когато се акредитират вузовете и научните организации. Досега можеше да е на два договора. Съставът на преподавателите е един от най-важните показатели за акритацията и определянето на капацитета на вузовете. Този капацитет и наличието на
достатъчен преподавателски състав
пък с поправките в Закона за висшето образование в последните дни на лятната сесия на парламента се превърнаха в централен критерий за висшето образование изобщо. Но съставът на преподавателите във всеки вуз е един според действалия досега Закон за висшето образование, но е друг според новия Закон за академичния състав. И двата закона са действащи, поради което де юре и де факто нонсенсът е пълен. По тези причини НАОА прати запитване до министър Сергей Игнатов - какво да се прави със започналите преди ЗРАЗ и преди поправките в ЗВО акредитационни процедури (главно по направления), които би трябвало да се довършат по старите правила. Ако това стане обаче, акредитацията ще противоречи на новите закони. Затова НАОА чака с правилника за приложение на ЗРАЗ да се уточни какво точно трябва да се прави. Така всички законови срокове за правилника вече са нарушени от МОМН и Министерския съвет, Конституционният съд не се е произнесъл по самия закон. В тази нелепа ситуация МОМН пусна проект за правилник как да се прилага ЗРАЗ. колкото да накара мислещите хора съвсем да се хванат за главата. Какво съдържа въпросният документ, който е не по-малко скандален от самия закон. Правилникът урежда процедурите за степените и длъжностите и включва единните държавни изисквания за тях. Според самия закон оценяването и бъдещето на всички учени и преподаватели де факто зависи от неколкочленни местни журита, които ще се избират от национална листа на хабилитираните преподаватели. Тази национална листа се поддържа от НАОА и в нея се вписват всички хабилитирани лица (доценти и професори), предложени от вузовете, научните организации, МОМН и НАОА. Според правилника обаче предложенията се дават дори не от самите организации, а от "първичните звена". Като не обръщаме внимание на бораването с термин, несъществуващ в законите, да обясним, че "първично звено" според МОМН са "катедрата и съответстващата на нея структура в научните организации", каквото и да означава това. А "структурно звено" бил "факултетът и съответстващата на него структура в научните организации". Очевидно в МОМН нямат никаква представа от структурата на научните организации. Излиза обаче, че националната листа ще се съставя всъщност по предложения от катедри и секции по градове и паланки в България. МОМН пък ще предлага членове за листата от т.нар. регистър на преподавателите, който се поддържа от министерството и е засекретен за обществеността. А по принцип националната листа стана безсмислена, след като в закона отпадна изискването журитата да се съставят чрез жребий от тази листа. Фактически - който шурей и братовчед си предложи една катедра, той автоматически става "национална листа". Смях. Базата данни за това псевдотворение ще се поддържа (прахосване на време, сили и пари) от Националния център за информация и документация (НЦИД) към министъра, пише в проекта за правилник. Но самата листа се съставя от НАОА. По един екземпляр от всяка защитена дисертация ще се предоставя също в споменатия НЦИД. Излиза, че администраивните дейности, които досега бяха ясно регламентирани във ВАК, сега се прехвърлят към няколко административни структури, чиято координация трудно ще бъде постигната. Как според правилника се става "доктор"? Обучението за тази научна степен се извършва в първично звено, в което има поне едно хабилитирано лице от съответната научна област! Казано просто,
всяка катедра с един доцент
ще може да обучава докторанти. При толкова ниска летва (по-ниска от тази дори в самия закон) вече на никого не му е до смях. Все пак в правилника се предвижда, че докторантът полага изпити (т.нар. докторантски минимум) пред комисия от поне трима хабилитирани. Но дисертацията, пише в документа, трябва да е във вид и обем, съответстващ на изискванията на първичното звено. Т.е. изискванията за дисертация няма да са дори в рамките на даден вуз или поне на факултет, а ще се определят от катедрата с 1 доцент! Тук човек вече няма думи, остават му само звуци. Решението за присъждане на научната степен и за това може ли един специалист да прави наука ще се взема от 5-има души жури - по-точно с 3 гласа "за" - избрано в същата катедра, при това и от самия докторант. Един от петимата е научният ръководител, други двама от журито са рецензенти.
Пълно феодално самозадоволяване
Да сведеш оценяването на научните качества от система с три нива (съвет, комисия, президиум на ВАК) до гласовете на трима души е абсурд. Който може да се случва само в България. Що не отидоха да видят как се става "доктор" в коя да е европейска страна. Същото нещо се повтаря и за висшата научна степен "доктор на науките". Пак катедрата, пак саморасло, определя кой е достигнал върховете на науката с най-висшата квалификация. При това тази висша квалификация и можене "няма значение за кариерното развитие на човека" - черно на бяло така е записано. Срам! Срам в рамките изобщо на Европа и света, където квалификацията и доказаните качества са поставени на пиедестал! При заемането на научни длъжности в правилника също е пълно с абсурди. За "асистент" например може да бъде назначен докторант, отчислен с право на защита - за срок от 3 семестъра. Ако обаче човекът не е бил докторант, а е просто специалист, го назначават за асистент за 6 семестъра. Следва текст, който е направо за цирка: Ако в рамките на тия срокове - 3 или 6 семестъра, асистентът не придобие научна степен "доктор", го уволняват. Господа от МОМН, как се "придобива научна степен" за година и половина до три? Длъжностите "главен асистент", "доцент" и "професор" се заемат с конкурс, но също де факто решават научни журита - за "главен асистент" петима души, за двете хабилитирани длъжности - седмина. Решението на
тия затворени общества
влиза за осъществяване на избора във факултетния или научния съвет. И за трите длъжности се гласува очевидно с просто мнозинство, след като по въпроса за кворума в правилника няма нито буква. Да не говорим, че са записани изисквания като например, че можеш да станеш доцент и с 2 години преподаване или "като имаш една публикувана монография или равностойни публикации", каквото и да означава това. А то означава само едно - че професорите и доцентите ни по градове и паланки ще са твърде неравностойни помежду си. Какво да е съотношението на асистенти, доценти и професори решава всеки вуз сам за себе си, пише в проекта на МОМН. А в националната листа, която ще възпроизвежда доцентите и професорите, може да се впише всеки хабилитиран по свое желание, посочвайки 5 свои публикации. Това вече е утвърдено от министъра, както съобщи НАОА на ректорите. Горките стойностни учени и преподаватели! Такава посредственост ще се нарои и ще застане срещу тях, че отсега можем да ги ожалим. За нивото на бъдеща интелектуална България по-добре да не говорим.
|
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
|
donnka
22 Posts |
Posted - 08/25/2010 : 11:26:53
|
Прочетох проекта на Правилник за прилагане на Закона за развитие на академичния състав. Създателите му явно никога не са правили наука. Е как този който не е "доктор" и бъде назначен за асистент за шест семестъра, т.е три години ще защити?! Дори и да се убие от работа(преподавателската отделно), то е невъзможно. Редовната докторантура е със срок три години и докато минат процедурите по защитата си стават четери, а хем асистент, хем...незнам си какво точно, защото не виждам разяснение как ще се зачислява в докторантура( без изпит или..., просто не мога да си го обясня). Парадокс! За "главен асистент" има критерии. Това добре. Но участие в два изследователски проекта завършили с научни разработки. Проектите са със срок три години. Е и тук ще станеш "доктор", но ще почакаш да да минат годинките. Ако изобщо си включен в проект разбира се!А тези доктори, които вече са извън научните организации и университетите? И които не са учавствали в два проекта? Работа със студенти. Че кой дава на докторант да работи със студенти, освен някой дипломант да му използва част от публикувани резултати,та да си напише дипломната работа! Спирам до тук! Парадоксите са много. Честито на колегите решили да правят наука в БГ. |
|
|
Philip_Petrov
Bulgaria
69 Posts |
Posted - 08/25/2010 : 12:19:50
|
Е, а в отделни случаи като при мен например новият правилник обезсмисли напълно пребиваването ми като асистент по информатика в ТУ София. Просто защото физически няма как да изкарам за три години втора докторантура (карам в момента странична не по специалността, по която преподавам). А според правилника "срочния трудов договор НЕ се преподписва". |
|
|
donnka
22 Posts |
Posted - 08/25/2010 : 12:50:28
|
Колега Петров,ако Вие сте асистент и сте на постоянен трудов договор нещата стоят малко по добре. Няма да минавате по тези нови процедури(поне доколкото съм запозната от коментарите в академичните среди). Но тези асистенти, на срочен трудов договор, какво ще стане с тях след като изтечат три или шест семестъра, примерно станат доктори, но не покриват част от измислените критерии, като например разработване на програма или курс?! От почти пет годишното ми присъствие в академичните среди, аз не зная някой асистент без докторска степен или докторант да е включен в разработване на програма. |
|
|
Philip_Petrov
Bulgaria
69 Posts |
Posted - 08/25/2010 : 12:58:38
|
Всъщност аз не съм главен асистент (стажа ми е едва 2 години) и доколкото разбрах ще се наложи да прекратя безсрочния си договор и да подпиша нов - срочен. Аз просто няма да го направя. Ще трябва да рестартирам кариерата си на друго място. Вероятно ще бъде в друга държава този път! |
|
|
donnka
22 Posts |
Posted - 08/25/2010 : 16:08:44
|
Съжалявам, ако е така колега Петров. Това е БГ. Аз бях редовен докторант и защитих така да се каже на време за което ми дадоха и парична стипендия в размер на 1000 лева. Но първичното звено което ме обучи с пари на държавата естествено, погледна на мене като неперспективен кадър(две магистратури и почти 10 години практика, защитен докторат). Е, явих се на интервю в западна фирма с представителство у нас. И още на следващия ден ми се обадиха, че аз съм избрана за съответната длъжност. В една западна фирма значение има професионализма. Пола и годините(моите са малко над 40) не са пречка. Така е! Държавата плати моето обучение и стипендии, а друг ще се възползва от знанията ми. Защото първичното звено погледна на мене не като на професионалист, който ще може да предаде опита си на студентите, а като конкурент, който може и да ги изпревари. Затова и качеството на обучение ни е на този хал. Успех и на Вас!!! |
|
|
Topic |
|
|
|