Author |
Topic |
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 09/30/2008 : 16:11:27
|
Румъния увеличава с 50 % заплатите на учителите си www.news.bg 30.09.2008г.
Румънските депутати гласуваха днес единодушно за увеличаване на заплатите на учителите с 50%. Това ще струва на държавата 1% от Брутния вътрешен продукт, но страната може да си го позволи заради доброто си икономическо състояние, съобщи парламентарен източник, цитиран от Балкан инсайт.
254 депутати, които присъстваха в парламента, подкрепиха законопроекта при поименното преброяване.
Те направиха това под аплодисментите на десетки учители, които наблюдаваха гласуването балкон в парламентарната зала.
Текстът беше внесен през пролетта от Социалдемократическата партия и е приет два месеца преди изборите на 30 ноември.
До сега средната заплата на учителите в страната е била около 200 евро, по-малка от средната работна заплата.
|
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 10/17/2008 : 14:21:17
|
Сайт предлага учебното съдържание по нов начин news.bg 17.10.2008 г.
Над 1000 образеца на учебно съдържание, разработени от иновативно мислещи преподаватели из цялата страна, вече се споделят онлайн между всички учители в системата на образованието у нас.
Въпросните 1000 образци представляват публикации, качени в електронната мрежа на учителите новатори - teacher.bg. Това са учителски материали, създадени в периода от старта на проекта на 15 септември 2007 година досега.
Общо 13 хиляди учители са се регистрирали в новаторската мрежа от създаването й досега. Те представляват около 15% от всички преподаватели у нас. Инвестиция в teacher.bg досега възлиза на над 300 000 долара, а инициативата е на Майкрософт България и Асоциация Потребител БГ.
Това стана ясно по време на четвъртата национална конференция „Е-образование", която бе открита тази сутрин в столичния хотел „Шератон". Програмата тече в момента и в следобедната сесия предстои обявяването на резултатите от годишното представително проучване на Computerworld за заплащането на ИКТ специалистите в България, проведено със съдействието на агенция Алфа Рисърч.
Едновременно с четвъртата национална конференция „Е-образование" в Шератон се провежда и вторият технологичен Job Fair, където млади хора с амбицията да правят кариера като ИКТ експерти могат да се срещнат лично с потенциални работодатели. Мероприятието е част от втора национална среща „От първия звънец до първата заплата и по-нататък...", която се организира от ICT Media със съдействието на Министерство на образованието и науката, Съвета на ректорите, Българската асоциация за управление и развитие на човешките ресурси (БАУРЧР), ПРООН, Junior Achievement България и AIESEC България. |
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 11/12/2008 : 11:20:43
|
Учениците в Германия протестират 12 Ноември 2008 www.mediapool.bg
Десетки хиляди ученици протестират в Германия срещу недостига на преподаватели, прекалено големите паралелки и социалното неравенство в училище, предадоха световните агенции. Това са бъдат най-големите стачни действия в тази сфера от години насам. Само в Берлин по улиците на протестно шествие се очаква да излязат10 000 души. Стачната вълна ще засегне общо 40 града. Протестиращите ще поискат повече средства за образованието, паралелки от по най-много 20 ученика и край на упражняването на натиск посредством оценките.
Учениците са също против това, че още от 10-годишна възраст трябва да избират в училище дали да следват общообразователен курс на обучение или курс на обучение с професионална насоченост.
|
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 12/13/2008 : 10:07:41
|
България с рекорден срив в обучението Дата : 13 Декември 2008 г. 9:35 ч. www.actualno.com
Страната ни продължава да е сред една от най-несправедливите по зависимост на образователните резултати и икономическото положение на семействата. Българските осмокласници са рекордьори по сриващи се знания по математика. За 12 години нивото по предмета се е влошило драматично, но дъното още не е стигнато и резултатите продължават да падат.
За този период групата на най-добрите математици у нас се е стопила над 4 пъти, а под санитарния минимум по предмета вече попадат 26% от учениците, или всеки четвърти. Това показват резултатите от международното изследване за знанията на осмокласниците по математика и природни науки TIMSS, съобщава вестник "Сега".
През 2007 г. изследването бе проведено в общо 49 държави, а резултатите са представителни за всяка от тях. Средните резултати по математика са се понижили с 13 точки до 464 точки. Така от 1995 г. насам България бележи абсолютен рекорд по спад на средния резултат от общо 63 точки.
Конкуренция в групата на отстъпващите ни прави Чехия - спад от 42 точки, както и Швеция - минус 48 точки. В общото класиране обаче Чехия продължава да държи 11-а позиция, Швеция е 15-а. След нас от включените в изследването европейски страни са само Украйна, Румъния и Босна и Херцеговина.
Първи са Тайван (598 т.), Корея (597 т.) и Сингапур (593 т.), на дъното е Катар с 307 точки.
Сривът в средните резултати е съпроводен и от рязко свиване на математическия елит у нас. През 1995 г. в групата на най-добрите, покриващи най-високото ниво в изследването, са попадали 17% от учениците, през 2007 г. процентът е 4. Добрите са намалели от 40 на 20% за сметка на учениците на средно и ниско ниво. Под минималната летва остават 26% от осмокласниците срещу 10% през 1995 г.
Не са добри и резултатите по естествени науки. Тук сме на 24-та позиция, като по всички включени предмети - биология, химия, физика и география, резултатите са чувствително под средното спрямо скалата за оценяване. Данни за предходни години по тези предмети обаче няма, защото страната ни е участвала частично в проучванията.
Множество фактори обясняват този спад, става ясно от изследването. Страната ни продължава да е сред една от най-несправедливите по зависимост на образователните резултати и икономическото положение на семействата.
В процента на бедните ученици като цяло има леко понижение, но разликата между училища с малко проблемни деца и такива с много бедни продължава да е много голяма. 77 точки делят училищата с под 10 и над 50% бедни ученици у нас. За сравнение - в Босна и Херцеговина няма почти никаква разлика - само 5 точки.
Впечатление прави и малкият брой часове по математика спрямо останалите страни - 93 при 158 за лидера Тайван например, както и редките изпитвания в българските училища. Едва 32% от включените в извадката 4019 ученици твърдят, че ги изпитват на всеки две седмици, срещу 46% средно за всички страни.
Българчетата масово бягат и от часовете - 39% са с нисък индекс на посещение на училище срещу 20% средно за другите страни.
|
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 03/05/2009 : 08:18:29
|
Масови протести готвят преподавателите в Австрия Йордан Гергов, кореспондент на News.bg във Виена 05.03.2009 г.
Масови протести готвят преподавателите в Австрия на 12 март, съобщиха от Синдиката на учителите в страната.
Преподавателите ще излязат на улиците следващия четвъртък, като в същия ден ще провеждат занятия, но само до 11 или 12 часа. След това учениците ще бъдат разпуснати.
Причината е несъгласието на преподавателите с решението на новия министър на образованието Клаудия Шмит да увеличи работното им време в класните стаи с два часа повече от следващата учебна година в рамките на задължителната 40-часова учебна седмица. За допълнителния труд няма да се заплаща.
Крайната цел е да се спестят 381 милиона евро, подчерта министър Шмит. От спестените средства ще бъдат заделени пари за съставяне на малки хомогенни групи в клас и за обновяване на кабинетната база по специалните предмети, добави още тя.
Според изчисленията на Шмит се налага бюджетът за образование да бъде свит и да се направят икономии. Затова или педагозите трябва да се съгласят на извънредните часове работа,с което да оправдаят заплатите си, или ще се наложи възнагражденията им да бъдат намалени, уточни Клаудия Шмит.
В сравнение с останалите си колеги от Европа австрийските учители прекарват най-малко време в клас, но въпреки това получават надници като на учители, които се трудят повече в други страни, показват същевременно данни от изследването OECD-Studie 2008, което цитира образователният министър.
По думите на председателя на Синдиката на австрийските учители Валтер Риглер, от 115-те хиляди членове на сдружението над 85 000 ще участват в протестите в Австрия срещу решението на образователната шефка. Според него в резултат на този експеримент се очаква над 10 000 учители да останат безработни през 2009 година.
Набиращият популярност независим вестник „Ди пресе" коментира във водещия си материал от вчера, че министър Шмит печели все повече симпатии сред родителите заради готвената от нея промяна.
Това е отзвук от все по-нарастващата тревога на австрийското общество, че децата получават слаба подготовка в средния курс през последните години.
Тази тревога беше подкрепена тези дни и от излизането на новото проучване PISA, което цитира тревожните данни, че почти всеки 15-16-годишен ученик в Австрия е „проблемен ученик", което означава, че не може да чете или да смята и има огромни пропуски в природните науки.
|
|
|
Andrey_Kurtenkov
Bulgaria
578 Posts |
Posted - 05/06/2009 : 19:23:34
|
От FrogNews: Руските тийнейджъри "скриха топката" на нашите http://www.frognews.bg/news_11789/%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5%20%D1%82%D0%B8%D0%B9%D0%BD%D0%B5%D0%B9%D0%B4%D0%B6%D1%8A%D1%80%D0%B8%20%22%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%B0%20%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%22%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BD%D0%B0%D1%88%D0%B8%D1%82%D0%B5 Клишето за „необятната руска душа” се оказа вярно. За реда и пространствата – също. Московските училища пък изглеждат на светлинни години пред нашите. А начинът, по който там възпитават тийнейджърите, е доста различен: по–„харт”, но пък с добри резултати. ... Всеобщото мнение, че руснаците са топли, дружелюбни и гостроприемни хора, се потвърди още със стъпването ми на руска земя. Приемат ли те обаче у дома си, при положение, че за тях си абсолютно непознат, се уверяваш допълнително, че руснаците не са просто мили, а стават изцяло отдадени на госта. ... Така неусетно започваш да чувстваш, че едно съвършенно непознато и чуждо семейство те е заобичало и приело изцяло. На това сякаш са способни само и единствено руснаците. Живеейки една седмица при тях, посещавайки едно на пръв поглед съвсем обикновено училище, общувайки непрекъснато, събрах купища впечатления и, разбира се, волю или неволя направих дузина сравнения между нашите и техните деца. Най–напред обаче - поглед към тяхното училище и училищен живот. Първата ни обиколката из сградата продължи повече от час; с огромно учудване и захлас ние, българските ученици, се удивлявахме от едно съвсем стандартно руско даскало (сигурно отстрани сме изглеждали доста смешно в техните очи, но наистина имаше защо). Причината е, че там навсякъде цари ред и организация, неща, които по принцип не би трябвало да учудват. Без да искам, започнах веднага да правя съпоставки и се оказа, че като материална база техните училища са на светлинни години пред нашите – те имат скромните три библиотеки (една, от които е само с чуждестранна литература); стая за литературни четения, която е сякаш в стил 19 век (тази стая е предназначена за самите деца – ако някое от тях е написало я стихотворение, я разказ или нещо подобно, се организира ден на четенето и той се провежда именно в тази невероятна стая, а това се случва доста често); огромна бална зала (в която се правят купони, дискотеки, изнасят се представления); огромен салон за спорт (абсолютно НЕнаподобяващ на нашите); музей, където се съхраняват подаръци за самото училище и вещи, свързани с историята му; огромен стол, където ВСЕКИ ден в определени часове определени класове се събират за БЕЗплатна обилна закуска и чай; кабинет по готварство; и не на последно място: огромна стая, предназначена за презентации (с цялата нужна апаратура и техника), които предварително са уговорени и определени, така че да не се получават застъпвания. Естествено, за да може такова училище да не се порути, макар вече да съм убедена, че на това, за жалост, са способни само българските деца, е било нужно да се измисли, как да се поддържа и чистотата. Най–основното правило, което всички безусловно спазват, е това да не се влиза и ходи из училището с обувките, с които се движиш навън, тоест руските младежи си носят допълнителен чифт леки обувки и в гардеробната се преобуват. Тук идва и въпросът: а не може ли някой да задигне нечии обувки? Отговорът моментално е: не, защото веднъж влезеш ли в училището, после няма излизане – сутрин децата започват в 8:30, закъснелите ги изчакват до 9 най–късно, след което училището се заключва и никой не излиза навън до приключване на последния час. За това са назначени строги, смръщени портиерки. С това се решават и доста други проблеми, като това учениците да не пушат или поне не в района на даскалото (наказанията са доста сериозни), или пък да не пият по биричка в голямото;... След обиколката из т.нар. квартално руско училище, все повече ме тормози мисълта какво точно ще им покажем на тези деца, като дойдат в нашето – може би някоя порутена класна стая по биология, в която препарирана жаба е хванала мухъл или пък голия физкултурен салон, в който с мъка се побират има–няма 15–20 препотени „спортисти”, а може би смърдящите тоалетни... Впечатляващи бяха и часовете, на които станахме свидетели – спокойни, добре организирани, някои доста забавни. Единствено, може би не бихме им отстъпили в чуждите езици и по–точно в начина, по който ние ги учим и говорим. Вярно е, че те не залягат върху тях толкова интензивно, но дори и след 2–3 години обучение, произношението им е доста шокиращо. Английският им се получава твърде дървен, а за немския да не говорим, там положението е направо комично, що се отнася до изговарянето на думите. Дори ни се случи да чуем и тяхна преподавателка, която беше далеч от правилното произношение. Но все пак за тях не е толкова фатално, колкото за нас, ако не знаят по 2–3 чужди езика. Техният се води международен, друг е въпросът колко души по света го говорят. Но имперското самочувствие явно си е казало думата... Друго, което много занимава руските ученици, независимо от възрастта им, са театралните пиески и постановки – само за една седмица, в която бяхме в Москва, гледахме три, коя от коя по–интересни и забавни. Декори, костюми, реплики – всичко си подготвят самите ученици, собственоръчно... А сега и за самите деца, от които останах най–смаяна...Признахме си, че, ако ние бяхме на тяхно място и те ни бяха дошли първи на гости, може би нямаше да сме така мили и всеотдайни. Добър урок, който всички научихме, за да се реваншираме подобаващо... |
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 07/01/2009 : 13:28:03
|
Бум на двойките по математика при кандидат гимназистите 01.07.2009, 12:26 (обновена 01.07.2009, 14:03) Диляна Панайотова http://news.ibox.bg/news/id_806892398
Увеличават се двойките по математиказа последните години. Това сочи статистика на МОН.
Експерти на министерството анализираха резултатите от изпитите за прием в гимназиите след 7 клас.
Например през 2007 г. слабите оценки по математика са били 1122, през 2008 г. 1143, а тази година 1159. През 2007 г. пълните шестици по математика са били 2, миналата година 5, а през 2009 няма такива.
Пикът на двойки на изпита по Български език и литература след 7 клас е бил миналата години - 53 двойки. През 2007 г. двойките са 33, а тази 49.
2008 г. е годината с най-много 6-ци по БЕЛ - 8 на брой. През 2007 и 2009 отличните оценки са 5.
Общият среден успех от изпитите по БЕЛ и математика е сходен. 35-а задача от изпита по математика се оказала най-трудна за кандидат - гимназистите, отчитат от МОН. Тя е за неравенство на триъгълници. 11% от децата обаче са я решили, коментира зам. министърът на образование Кънчо Атанасов.
Даниел Вълчев: Няма основания за промяна на системата за изпитване.
Ние нямаме за цел да докажем, че децата не знаят, а да се намери обективен измерител на техните знания, допълни той. Той каза още, че средната оценка по математика тази година е 3,70, а миналата година е била 3,76.
Броят на слабите оценки е близък. Резултатите дават основание да се запази миналогодишната скала, посочи той и допълни: „Няма непреодолими задачи."
За тройка ученикът трябва да изкара 16 точки, 3,50 се дава за 30 точки, 4 за 44 точки, 4,50 за 58 точки, 5 за 72 точки 5,50 за 86 точки, и 6 при получени 100 точки.
Равносметката на МОН сочи, че една четвърт от учениците се справят със задачите, които според родителите им са много сложни.
Утре сутринта резултатите от изпита по математика ще бъдат обявени в училищата, а тази вечер кандидат - гимназистите ще могат да проверят изпитните си оценки в интернет.
|
|
|
atakurt
Bulgaria
43 Posts |
Posted - 09/05/2009 : 19:31:58
|
Поздрави на всички от един новак тук! Не разбирам от висше образование, но имам над 25 години педагогически стаж в средното образование на различни нива и смея да твърдя, че съм експерт в тази област. Тъй като ИРИОН се занимава и със средно образование, то предлагам модераторът да направи подфорум, посветен само на средното образование. Считам, че само една тема "Средно образование" е малко и в нея са се сгъчкали различни проблеми, което довежда до недобра нагледност и усвояемост на дискутираната материя. |
|
|
atakurt
Bulgaria
43 Posts |
Posted - 09/06/2009 : 09:08:22
|
ВТОРО МНЕНИЕ След като вече споделих първото си мнение, че темите за средното образование трябва да се обособят в отделен подфорум, изчетох старателно написаното тук за средното образование и стигнах до следните мои субективни изводи, които бих Ви предложил за обсъждане:
1. Не забелязвам форумът да е особено често посещаван. Не би ли било добре да се свържем с други форуми, касаещи проблематиката на образованието и науката? Известни ли са такива някому?
2. Явно е, че наистина няма в този форум люде, разбиращи добре от средно образование. Иначе биха най-малкото забелязали, че "замът по средното" в МОН се казваше не Кънчо Атанасов (както пише тук в един пост), а Кирчо Атанасов.
3.Реформи в нашето средно образование се правят от ЕДИН И СЪЩ СРЕДЕН УПРАВЛЕНСКИ ЕКИП В МИНИСТЕРСТВОТО почти перманентно, но нещата се влошават. Това води до единствено правилния извод, че вина за негативите носи именно този среден управленски екип. При по-внимателен анализ на сайта на МОМН ще се констатира, че в МОМН на щат има 432 лица от женски пол и 105 лица от мъжки пол (включително пазачите, хамалите и шофьорите), т. е. - над 80 % от списъчния състав са дами. Не напразно имаше подготвен законопроект в НС за равенството между половете, съгласно който в никоя УПРАВЛЕНСКА държавна структура не може да има междуполово съотношение по-лошо от 60 % : 40 %. Иначе се изкривява подходът към решаване на проблемите и се появява специфичен уклон, характерен за психологическите особености на съответния пол. Следователно, считам, че в МОМН е налице такъв уклон, изразен и в образователните инспекторати, и в учебните заведения (ИСКАМ ИЗРИЧНО ДА ЗАЯВЯ, ЧЕ КРИТИКУВАМ САМО ФЕМИНИЗАЦИЯТА НА УПРАВЛЕНСКИЯ СЪСТАВ, а относно изпълнителския не бих желал да взимам становище, въпреки че и там има силно проявена феминизация).
Ето защо съм убеден, че проблемите на средното образование у нас (а защо не - и на науката?) се коренят във феминизирането на управленския състав на МОМН. Едва когато тази причина се премахне, едва тогава може да имаме положително развитие. Докато тя е налице, НИКАКВИ реформи няма да са успешни. Твърдя го с цялата тежест на своето IQ 164. Като отговорен гражданин на Родината си, писмено заявих това свое становище с вх. 167 от 28.08.09 до Премиера на Р България (друг е въпросът няма ли да потъне то в дебрите на феминизираната администрация). Там изрично пиша следното:
"Уважаеми Г-н Министър – председател, Подкрепяйки усилията Ви за спасяване на Родината и смятайки, че няма да успеете, без да осъвремените най-ретроградното министерство у нас – МОМН, ... Считам, че няма да постигнете целите, които сте си поставили, без да бъде прочистено МОМН, защото образованието е водещо направление за България, а то се управлява от МОМН. МОМН пък се ръководи от същите тези хора, които го забатачиха, а те нямат интерес за прогрес. Дамите в МОМН са над 80 % (включително шофьорите и пазачите!) и това изкривява управлението на образованието в неправилна плоскост, а от това страдат децата на България. Феминизирането на МОМН води и до липса на решимост и воля за уволняване на некадърниците в МОМН!".
|
|
|
Andrey_Kurtenkov
Bulgaria
578 Posts |
Posted - 09/17/2009 : 21:42:00
|
Голямото лигавене около 24-ти май и 15-ти септември винаги ме вбесява - и току-що отминалият Първи учебен ден, разбира се, също не беше изключение. Използвам включването на брат ми във форума (той има много интересен и поучителен опит от взаимоотношенията си с образователни чиновници (да не се бъркат с "образовани чиновници" - то е нещо съвсем различно!), който, надявам се, скоро ще сподели и с нас тук по-подробно), за да споделя нЕкои съображения по отношение на средното образование. Значи, сигурно знаете, че имаше идея т.нар. подготвителен клас в езиковите гимназии да стане задължителен във всички училища - т.е., в VІІІ-ми клас да се учи само език (който, естествено в 95% от случаите ще е английски) и информационни технологии (под което обикновено се разбира щракане на компютъра). Доколкото си спомням, това фигурираше и в Проектозакона за училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка, който не можа да мине в миналото Народно събрание. Феновете на тази идея изтъкват, че това било една добра и ползотворна практика, позовавайки се на високото качество на випускниците на езиковите гимназии. Значи, в случая, според мен се допускат три очевидни грешки: 1. Всъщност, с действително "високо качество" са целите (или почти целите) випуски само на съвсем ограничен брой езикови гимназии - ако подготвителният клас беше нещо толкова хубаво, защо много езикови гимназии не успяват "да произведат" също такъв висококачествен материал (изключвайки отделни ученици)? 2. Във въпросните елитни езикови гимназии се влиза доста трудно - т.е., те се зареждат с един изначално по-ученолюбив (а вероятно и по-качествен) материал - и е съвсем естествено от тях също да излиза един по-висококачествен материал - няма никаква логика да смятаме, че това се дължи на подготвителния клас - нещо повече! - защо пък да не допуснем, че това става въпреки подготвителния клас? - просто, може би средното ниво на тези деца е толкова високо, че дори и подготвителният клас не може да го свали? 3. Масовизирането на практиката на подготвителния клас ще доведе до още по-пълна доминация на английския език - нещо, което според мен е лошо - моето мнение е, че по-добре е абитуриентите да имат едно базисно ниво по два или три чужди езика, отколкото да задълбават само в английския. Така че, идеята VІІІ-ми клас да е задължително за всички една голяма дупка по отношение на физиката, химията и биологията, според мен е неудачна; вие какво мислите? Друг проблем, за който не е прието да се говори, е отношението към родителите от страна на българското училище. Медиите упорито насаждат представата за добрите и старателни учители, които с огромни усилия се опитват са превъзпитат разни нехранимайковци, докато техните родители си гледат някъде кефа. Всъщност, струва ми се, твърде често българското училище злоупотребява със съвсем разбираемото желание на родителите да преглъщат много неща, опасявайки се да не би евентуалното отрицателно отношение към тях да се прехвърли и към техните деца. Умът ми не може да го побере, с каква лекота училищни ръководства издават разпореждания от рода на: "...утре да дойдат да ги приберат в два без петнайсе...", "...в сряда да ги доведат към десет..." и др.под. Как да посрещаш подобни изисквания, ако си нямаш баби и дядовци (и то пенсионери) вкъщи?! Значи - българската държава, или трябва да осигури за всеки ученик до 12 години (чийто родители пожелаят това) възможност да бъде в сградата на училището от 8 до 18 часа, или трябва действително да стане закон идеята, всеки родител на ученик до тази възраст да има на разположение осем дни платен отпуск в годината допълнително (струва ми се, първият вариант е и по-справедлив, и по-евтин). Или един конкретен пример за това, с какво пренебрежение се отнася българското училище към родителите - искат се служебни бележки за доходите на родителите, въз основа на които се прави класиране за занималнята. Е да де - ама - фирмата, в която работи таткото, в момента е спуснала кепенци и в офиса няма никой (няма - в най-буквалния смисъл). Е - кой да му издаде тази служебна бележка? Разбира се - той би могъл да позвъни тук-там и да си я изкара след седмица-две - ама учителите подобни проблеми не ги интересуват - при тях всичко е от днес за утре - да я носиш утре служелната бележка - и толкова! Всички знаем, че има един значителен процент родители, на които действително изобщо не им пука какво правят децата им в училище; но нека останалите - тези, И на които всъщност би тгрябвало да се опре реформата в образованието - да получават нужното уважение от страна на учителското съсловие. Впрочем, чудесно би било да се направи едно проучване на декларираните от родителите доходи за тези класирания в занималните - нищо чудно да се окаже, че средният доход на член от семейството за цялата страна е под двеста лева... На училишните ръководства, разбира се, е добре известно, че в болшинството случаи тези декларирани доходи не съответстват на реалните. И то съвсем законно. Някой, който е на патент, например, свободно може да декларира доход 100 лв за шестмесечния период - няма начин да го уличат, че подава неверни данни (освен чрез много сложно и продължително разследване с използване на СРС и т.н.). Защо тогава правят тези класирания? - може би - за да научат от най-ранна възраст българските деца, какво значи Справедливост по български? |
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 11/18/2009 : 10:06:29
|
Протести срещу училищната реформа в Италия Дата : 18 Ноември 2009 г. 10:23 ч. www.actualno.com Множество протести на ученици и преподаватели срещу училищната реформа се стояха вчера из цяла Италия, предаде ИТАР-ТАСС, пише БТА.
Най-масови бяха протестните шествия в Торино, Бари, Неапол и Флоренция, където демонстрантите блокираха за кратко жп линиите на централната гара.
В Милано се стигна до стълкновения с полицията, при които бяха арестувани двама участници, а срещу други двама започна разследване.
Най-сериозни затруднения създадоха протестиращите в Рим, след като половината град и без друго бе вече блокиран заради срещата на върха на на Организацията на ООН по прехрана и земеделие (ФАО).
Ученици и учители протестират срещу предприетата от правителството на Силвио Берлускони образователна реформа, която предвижда значително съкращаване на финансирането за държавните училища в полза, според опозицията, на частните учебни заведения. |
|
|
Andrey_Kurtenkov
Bulgaria
578 Posts |
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 01/20/2010 : 11:02:35
|
Все повече гимназисти учат в чужбина 20.01.2010, 11:42 (обновена 20.01.2010, 11:50) news.bg http://news.ibox.bg/news/id_1755191
За последната година все повече се предпочита средното образование извън България.
Родителите изпращат най-често децата си в международни училища в Англия, Италия, Швейцария, Ирландия и САЩ.
Това показват данните от проучване, направено от консултантска агенция „Дарби", направено във връзка с изложението „Отворени врати за образование в чужбина 2010".
Според данните, най-голям интерес за 2008 г. и 2009 г., родителите проявяват към средните училища във Великобритания , където са и едни от най-добрите университети в света за продължаване на образованието. Именно и във Великобритания е и най-големия среден ръст на прием на български ученици бележат английските средни училища - от 15 - 20%.
Предимно деца от столицата заминават да учат в чужбина. Съотношението на заминаващите от София и градове извън столицата е 4:1 в полза на София. Същото е и съотношението на заминаващите по критерий момчета : момичета - 4:1 в полза на момчетата.
При избора на вида чуждестранно училище вариантите се свеждат до два основни - международни бординг училища и традиционни бординг училища. Интересът е значително по-голям към международните бординг (пансионатни) училища, тъй като те осигуряват на децата международна среда по време на обучението.
|
|
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 05/14/2010 : 17:24:22
|
600 лв. на черно за матурата по литература 14 май 2010 / News.dir.bg http://dnes.dir.bg/news.php?id=6390648
По 600 лв. се е търгувала матурата по Български език и литература, която се проведе днес.
Дванайсетокласници и техните родители потвърдиха информацията пред Дарик. Учители също признаха, че матурата действително се е търгувала на черно. От Министерството на образованието, младежта и науката коментираха, че са "много притеснени" от тези сигнали и ще направят проверка.
Снощи около 23.00 часа преподавател от Софийския университет „Св. Климент Охридски", който давал частни уроци, пратил SMS на свои ученици с трите варианта на темите, които може да се паднат на днешната матура.
Първият от тях е именно изтегления под Вариант 2 „Силата на словото в одата "Левски" на Иван Вазов. Другите двa са „Невъзможното завръщане в "Да се завърнеш в бащината къща" на Димчо Дебелянов и „Магията в любовта във "Ветрената мелница" от Елин Пелин.
До момента от просветното министерство не са съобщили официално кои са другите два текста, каза просветният зам.-министър Милка Коджабашиева. Тя била притеснена от коментираното. Ако се окаже, че именно това са другите две теми, това категорично ще докаже изтичането на информация преди началото на изпита.
Момче, което сутринта се яви на матурата, разказа пред радиото, че е имало възможност да се сдобие с варианта на изпита снощи. „Вчера получих информация от приятелка, че някакъв човек и е предложил да закупи матурата за сумата от 600-700 лева. Тя ми каза, че този човек е сигурен и че имал копието вчера, щял да й каже кой ще е анализът на 41 въпрос и тестът ще го получи по Скайп", разказа то.
Матурата се състои от тест от 41 въпроса, като последният от тях е аргументативен текст. Зрелостниците за първи път през тази година избират да пишат интерпретативно съчинение или есе на 41-ви въпрос. Близо 70 000 зрелостници се явиха на матурата.
До 2-3 години матурите ще са основен вход за университетите.
|
|
|
Andrey_Kurtenkov
Bulgaria
578 Posts |
Posted - 05/14/2010 : 19:13:42
|
Слушах в новините по държавното радио репортаж по темата - интервюират учениците на излизане - "Колко писа?" - "Половин страничка" - "Не е ли малко?" - "Малко, ама от сърце!" Иначе, изобщо не се учудвам, ако описаното е истина - при управлението на ГЕРБ т.нар. дребна престъпност се развихви отново; докато първите мъже на републиката ангажират личния състав на МВР да прави кинематографични продукции, престъпният контингент може да си работи на спокойствие. А точно "дребната" престъпност е тази, от която обикновеният човек най-силно страда. |
|
|
Topic |
|
|
|