http://www.pueron.org/pueron/forum/
http://www.pueron.org/pueron/forum/
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Uceni za nov zakon za naucnite stepeni i zvania
 Forum
 Sredno Obrazovanie
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Bernie

Bulgaria
4 Posts

Posted - 03/05/2007 :  19:17:55  Show Profile  Reply with Quote
V Balgaria v poslednite niakolko godini srednoto obrazovamie, koeto triabva da bade tramplin kam sledvastoto stapalo - visheto ne e na nivo i kuza. V 12 ti klas e napravo gubene na vreme i nervi. Kato otida na uchiliste se chuvstvam kato jiv trup. Iskam da se zanimavam s nemski, no imam bezsmisleni predmeti, koito mi gubiat vremeto i mi ubivat vsiakakvo jelanie da ucha. Napravo mi izpivat energiata. Sled kato otida na na nemski se usestam, che ne moga da se konzentriram kakto i da mislia. Do posledno ne se znaesh dali ste ima maturu ili niama da ima. V moito daskalo ima hora, koito ne se iaviavar na u. ste, a im se izviniavat vsichki otsastvia i/ ili imat po - visoka diploma. Tova li narichame nie spravedlivost?...

kkabakciev

Bulgaria
616 Posts

Posted - 03/05/2007 :  21:39:36  Show Profile  Visit kkabakciev's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Bernie

V Balgaria v poslednite niakolko godini srednoto obrazovamie, koeto triabva da bade tramplin kam sledvastoto stapalo - visheto ne e na nivo i kuza. V 12 ti klas e napravo gubene na vreme i nervi. Kato otida na uchiliste se chuvstvam kato jiv trup. Iskam da se zanimavam s nemski, no imam bezsmisleni predmeti, koito mi gubiat vremeto i mi ubivat vsiakakvo jelanie da ucha. Napravo mi izpivat energiata. Sled kato otida na na nemski se usestam, che ne moga da se konzentriram kakto i da mislia. Do posledno ne se znaesh dali ste ima maturu ili niama da ima. V moito daskalo ima hora, koito ne se iaviavar na u. ste, a im se izviniavat vsichki otsastvia i/ ili imat po - visoka diploma. Tova li narichame nie spravedlivost?...




Мисля, че това е първи случай, в който се появява ученик и трябва да му отговорим.

Bernie, има тепърва да виждаш много по-големи нередности, безобразия и несправедливости. Въоръжи се с търпение и гледай да намериш хъс да се справиш. Все пак днес много неща зависят от отделния човек - не е като в миналото. Което не ти е интересно, го игнорирай. Кураж! И успех!

Edited by - kkabakciev on 03/05/2007 21:40:11
Go to Top of Page

Vassil_Guliashki

Bulgaria
54 Posts

Posted - 03/07/2007 :  10:43:34  Show Profile  Reply with Quote
Bernie, поздравления за изказаното мнение!

Трябва да се отбележи, че "изпиването на енергията" на учениците започва още от началното училище. Там е свален материал, който преди се учеше в по-горни класове и е направена твърде тежка и небалансирана програма. Изискват се твърде големи домашни, които и самите учители не са в състояние да проверяват, имайки пред вид броя на предметите и на учениците. Децата трябва да пишат много още преди да са се научили да пишат хубаво.
В средното образование още от края на 70-те години на миналия век се провеждат всякакви реформи, най-често на парче - без ясна стратегия и поставени цели, които да бъдат постигнати. По онова време и учебният материал е бил сравнително добре балансиран и изучаваните предмети са давали добро общообразователно или средно специално образование. Затова дори в Русия са се опитвали да копират нашата система на средно образование, осъществявайки програми за обмен на опит с български училища. Но, кой знае защо в тази сфера от тогава до сега протичат доста промени, наричани от хората още от времето на създаването на УПК "Ура, Пак Каша."
Дано да има контрол над качеството на новите учебници и да се отсеят безсмислените дисциплини, които претоварват учениците и в една или друга степен, обременяват им психиката и ги приучават на негативно отношение към ученето в училище. Дано ученолюбивият български народ преодолее споменатите негативни явления и дано системата на средното ни образование отново стане пример за други страни и добро стъпало за по-нататъшното придобиване на висше образование.

Vassil
Go to Top of Page

Andrey_Kurtenkov

Bulgaria
578 Posts

Posted - 03/07/2007 :  11:50:31  Show Profile  Send Andrey_Kurtenkov an ICQ Message  Reply with Quote
Приветствам това, че във форума се заговори и за средно образование! Разбира се, тук много по-голяма тежест може да има мнението на хора по-тясно свързани със средното образование; сега аз, като "ползувател" на "продукта" му, ще отбележа само, че тези деца идват при нас с представата, че "обучение" значи да ти издиктуват някакъв текст и ти на другия ден да си в състояние да го възпроизведеш. Дори и най-невинният "проблемен" въпрос хвърля почти всеки студент в истински ужас.
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 03/31/2007 :  20:41:38  Show Profile  Reply with Quote
20 000 лв. за училище, което въведе униформи
31 март 2007 / News.dir.bg
Около 20 000 лв. ще получат през новата учебна година училищата, които искат да въведат униформи, съобщиха от Министерството на образованието и науката.
Парите могат да се използват за закупуване на униформи за социално слаби деца, за шапки или емблеми на училището, информира в. Сега. “Тази година ще се положат сериозни усилия заедно с общините да се поощри въвеждането на униформите“, заяви вчера министърът на образованието Даниел Вълчев в Пловдив. Според него униформите са демонстрация на авторитета на училището. Министърът призна, че идеята е спорна и сложна, но училищата, в които има съгласие между родители и учители, трябва да бъдат подпомогнати. Училищата ще получават финансовите поощрения, ако отговарят на определени от МОН критерии. В момента експерти от екипа на Вълчев ги уточняват и следващата седмица ще е ясно как ще се кандидатства. В бюджета са отпуснати около 2 млн. лв. за поощряване на т. нар. ритуализация в училищата. “Знамето, емблемата, празникът на училището, участието в хора, униформата са сред компонентите, които идентифицират учениците към една общност“, смята министърът. В края на април ще бъде организирана национална изложба на ученически униформи, в която ще участват и техникумите по текстил.“Обсъждахме въпроса с родителите още преди три години и тогава те възприеха положително идеята, но проблемът е чисто икономически“, заяви Надежда Николчева, директор на 31-во училище в квартал “Слатина“. Според нея въвеждането на униформи в училище, в което учат деца от 6 до 18 години, е много трудно. “Малките ученици трябва всяка година да сменят униформите и родителите определено ще са затруднени финансово,“ добави тя пред изданието. Идеята за връщане на униформите в училище, макар и не като задължителни, е още от 2002 г.
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 04/05/2007 :  17:01:44  Show Profile  Reply with Quote
Продадоха Музикалната гимназия в Русе за 450 000 лв.
Полина Тодорова
www.news.bg
05.04.2007 г.

За 450 000 лева на таен търг, организиран от областна администрация, беше продадена сградата на бившата Музикална гимназия в Русе.
Сградата на ул. Борисова 33 е купена от фондация "Братя Бобокови", предаде Дарик.
Тя е построена през 1900 година и е паметник на културата от национално значение.
Купувачът трябва да възстанови и реставрира напълно външната архитектура на емблематичната сграда.
Новият собственик трябва да обезпечи използването на повече от половината площ на сградата за развитие на културата и изкуството в Русе.
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 11/16/2007 :  12:06:15  Show Profile  Reply with Quote
анализи
Слаба оценка за българското образование
"Дойче веле" 16 Ноември 2007 | 12:22


Групата на Американските изследователски институти във Вашингтон публикува уникална студия, която сравнява нивата на средното образование по математика и точни науки в 46 държави. Целта е да се сравни нивото на американските ученици от прогимназиалните класове с това на техните връстници в проучените държави, които представят всички региони в света, включително Източна Европа. Студията показва, че 13-14-годишните американски ученици имат по-добри резултати от учениците повечето други държави. Но и най-добрите американски постижения остават далеч под нивото на страните с най-висок стандарт на обучението по математика и точни науки. Водещите държави са без изключение от Азия: Сингапур, Хонг Конг, Южна Корея, Тайван и Япония.

Общите резултати за САЩ поставят Америка на едно ниво с европейските държави и другите англоезични държави. От общо 46 държави, 31 са след САЩ по резултати по математика. България, която е една от използваните за сравнение страни, е 12-та след САЩ.
Резултатите на САЩ по точните науки са по-слаби: те са на 19-то място сред сравняваните държави. България е една от 27-те страни с по-лоши от САЩ резултати. Тя е само с 4 места по-назад, и на едно ниво с Израел и Италия.

Нивото на американските ученици е много различно в отделните щати. Най-зле са учениците в Окръга Колумбия (територията на столицата Вашингтон). Резултатите на българските прогимназисти по математика и точни науки са сравними с тези в не много успешни щати като Алабама, Мисисипи, Невада, Западна Вирджиния, Ню Мексико и Луизиана.

Никога досега не е правено подобно сравнително проучване. Гари Филипс, един от авторите на студията, изтъква нуждата от високи стандарти на образованието по математика и точни науки в новия технологически сложен свят. Степента на подготвеност на младото поколение ще определи и бъдещата конкурентоспособност на отделните нации, смята той. Засега обаче САЩ остават някъде по средата в общата класация на 46-те държави. България попада по-скоро в групата с резултати, по-ниски от средните.
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 11/20/2007 :  06:56:51  Show Profile  Reply with Quote
Обсъждат ролята на държавата в образованието в х-л „Рила”
news.bg
20.11.2007
В хотел "Рила" от 9.30 ч ще се състои работна среща на тема "Ролята на Държавните образователни изисквания за модернизацията на българското образование".
Организатор на събитието е Институт Отворено Общество.
Инициативата е част от проект "Анализ на ДОИ за УС и на УП по предметите Български език и Литература, История, Чужди езици, Информатика и Информационни технологии".

В изпълнението на проекта екип от образователни експерти изготвя доклади по отношение на държавните образователни изисквания по няколко учебни предмета - Български език и Литература, Чужди езици, История, Информатика и Информационни технологии.
По време на срещата ще бъде представени ДОИ изисквания по Български език и Литература и История.

Ще се дискутират теми за съответствието на изискванията на ДОИ и интересите на учениците, на какво учи историята, езикът като цел и средство и др.

В срещата ще участват университетски преподаватели, представители на МОН, образователни експерти от институции и неправителствени организации, директори на училища, учители, студенти и ученици.
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 12/05/2007 :  13:10:30  Show Profile  Reply with Quote
Цари масова неграмотност в 8 и 9-и клас
05 декември 2007
News.dir.bg
В началото на гимназиалното образование у нас цари масова неграмотност по математика и четене. Има и огромна пропаст между знанията на учениците, които постъпват с изпит в елитни училища, и връстниците им от обикновените школа.
Това показва международното изследване PISA, което бе представено от МОН. На фона на изследвани 56 държави данните за уменията на 15-годишните ученици данните за българчетата по четене и математика са шокиращи, отбелязва "Сега".
Според проучването 28.7% от българските ученици са под минимума по четене, а на самия минимум са се представили 22.3%. Резултатите са се влошили драстично спрямо 2000 г., когато бе проведено същото изследване. Тогава под минимума са били 17.9% от децата, а 22.4% са покрили най-елементарните изисквания.
Под критерий "четене" PISA проследява разбирането, използването и осмислянето на писмени текстове. Някои от задачите са свързани с намиране и извличане на конкретна информация, други изискват от учениците да тълкуват текст и да правят заключения, а трети - да свързват дадена информация с предишни идеи и опит.
Сходно е положението и по математика. Тук под и на минимума са съответно 29.4% и 23.9% от учениците. Сравнителни данни за 2000 г. липсват.
Тези резултати ни поставят в групата на най-зле представящите се страни. Държавите с повече слаби ученици по четене се броят на пръсти. Под минималното първо ниво в Тунис са 32% от децата, в Катар - 61%, в Киргизстан - 71%. Класацията по математика е аналогична.
Според резултатите осмокласниците ни са на 42-ро място от общо 57 държави в света по знания по природни науки. В проучването участват повече от 400 000 ученици от цял свят, сред които 4600 осмокласници от 181 училища в България.
Макар и на опашката по знания и по природни науки една част от 15-годишните ни ученици дават много добри резултати. Това обаче е валидно за българчетата от профилираните школа - езикови и природоматематически. Там децата имат значително по-високи резултати - 531 точки спрямо средното ниво (500 т.) на връстниците си от държавите-членки на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, под чиято егида се организира изследването PISA. Останалите 15-годишни от средни общообразователни училища и в професионалните гимназии обаче изостават сериозно. Като причина за лошите резултатите 48% от анкетираните училищни директори посочват остарялата база за лабораторни изследавания и недостъга на компютри и подходящи компютърни програми.

Проектът PISA събу овехтелите гащи на образованието у нас
05 12 2007
www.frognews.com
Резултатите от изследването PISA през 2000 г. били стряскащи. Повечето европейски държави веднага започват реформи в образователните си системи. Днес България, уви, върви към опашката.

Ана Кочева

Знанията на 15-годишните български ученици по природни науки ги поставят на 42-о място в международната програма PISA 2006, в която са участвали над 400 000 ученици от 57 страни. В предишно изследване, само че за четивната грамотност, българчетата са били на 32-о място от 42 позиции. Образованието ни отдавна не е това, което беше и всички добре си го знаем!

Проектът PISA е на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие и има за цел да изследва знанията на учениците. Според резултата с най-добри постижения по природни науки са учениците от Финландия със среден бал 563 точки. България заема 42-о място с 434 точки. По този показател страната ни е в една група със Сърбия, Турция, Йордания, Тайланд и Румъния. Момчетата са постигнали среден резултат 426 точки, момичетата - 443 точки. Според изследването се оказва още, че България се отличава със сравнително голяма разлика между най-високите и най-ниските постижения на учениците. У нас най-високият среден резултат е постигнат в профилираните гимназии - 531 точки, следвани от професионалните - 420 точки, и средните - 414 точки. В училищата, в които има приемен изпит, учениците са се представили по-добре, заедно с тези, които изучават 4 и повече часа седмично природни науки. 75,5 % от учениците учат с остаряло лабораторно оборудване.

Според изследването семейната среда също е сред факторите, които оказват много силно влияние върху постиженията на децата в училище. Учениците на по-образовани родители, както и на тези с по-висок социално-икономически статус имат и по-високи резултати. Такава тенденция е налице в Белгия, Франция и САЩ.

От 2000 г. международната програма PISA насам тества постиженията на образователните системи. Когато то било направено за пръв път резултатите му предизвикали истински шок в някои страни и довели до дълбоки реформи в образователното дело.

Тези реформите в образователното дело в Германия например през последните години показаха своето въздействие, отбелязва днес "Die Welt": в последното изледване на международната програма PISA 15 годишните германски ученици са дръпнали значително по-напред, отколкото през последните години, когато резултатите им са били стряскащи и за самите тях, и за цялото общество. В началото на тези изследвания в Германия е имало конструктивни дебати за силните и слабите страни на образователната система. Междувременно се е водела и сериозна политическа битка за истинската интерпретация на резултатите от изследването PISA. Тъй като обаче в Германия има фундаментално разбиране за образованието като суровината, гарантираща успеха на всяка икономика, към резултатите от тези изследвания и днес траен интерес проявяват не само политици, учители, ученици и родители, но и икономисти. В Германия е налице и друго разбиране: че успехът на една дълбока реформа в образователното дело може да дойде истински едва след десет години, за да обхване цяло едно училищно поколение. Но периодът не е стряскащо голям и не пречи на това реформите да започнат. Разбира се, немските ученици все още са далеч от световния връх, но придвижването напред е сигурен факт: по природните науки през 2000 г. Германия е заемала с 487 точки 20-то място; три години по-късно 15 –то (с 502 точки), а сега вече е на 8-мо (с 516 точки). За сравнение – Финландия като победител има 563 точки. По математика и четене учениците също показват напредък. Така че в Германия определено са склонни да говорят за стабилизация. Реформите показват своето действие, макар и с различна скорост, което впрочем ни най-малко не успокоява германците.

Същевременно се оказва, че твърде малко страни устойчиво вървят нагоре, някои демонстрират стагнация, други дори са влошили позициите си. България е сред тях, което би трябвало не просто да навява мисли, а да подтиква към радикални действия, така както го правят всички държави, действително заинтересовани за бъдещето си. По-бърз ръст нагоре в сравнение с Германия показват Корея и Полша.

Много са страните, които след т.нар. PISA-шок през 2000г., когато се появяват първите резултати, предприемат серия от реформи. Това съществено променя училищата. Днес вече езиковите тестове и курсове в предучилищната подготовка са нещо обичайно, както и допълнителното обучение на по-слабите ученици, или целодневните училища, както и централните изпити и сравнителни тестове за завършващи между държавите за техните образователните стандарти. Тези промени със сигурност са изиграли роля за напредъка и в Германия.

"Die Welt" добавя, че към всичко това трябва да се прибави и още един аспект, който въобще не бива да се подценява: като последица от PISA шока преди 7 г. училището отново е в центъра на политическите и обществени дебати. Образователната политика отдавна е излязла от руслото на периферната екзотика. И тази промяна в климата се е отразила най-вече там, където е трябвало - в училището. Днес учениците са с по-високо самочувствие, по-самостоятелни, по-креативни и успяващи. Шокът преминава. Изследването очевидно е освободило много положителни сили – на учители, на родители, на ученици.

Сега, след красноречивите за нас резултати не остава нищо друго, освен и българските институции да се стреснат достатъчно и да проумеят, че икономиката на знанието, заложена в Лисабонската стратегия, не е просто фраза, извадена от някакви си документи. Германците, на които се възхищаваме за много неща, са го казали по своему – образованието е икономическа суровина. Няма ли пълно и дълбоко разбиране за това и у нас, на следващия PISA тест можем да украсим опашката. А това ще е най-малката беля!

Читателите са оставили 2 коментара.
(1) Без име
05-12-2007 08:36:25
Да спрем най-после с приказките;колко сме умни и велики.И как с нашето образование смайваме другите нации.Голият ни задник лъсна.Хайде сега пак стачки,седянки,заплати и т.н...
написано от гостТрънчо ()
(2) Без име
05-12-2007 08:58:56
Ve4e nistina sme na opa6kata! No i na daskalite ne im puka, da ne bi da sa se napanali i te ne6to sviasno da var6at v u-6te!


Българското образование е в катастрофално положение
www.kafene.net
by newswriter on 04/12/2007 6:09 PM
Българските ученици са под средното равнище за четене и математика показват тестове, организирани от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие /ОИСР/. Тестовете PISA (Programme for International Student Assessment) са проведени в 58 страни от цял свят с ученици на 15 години. България е сред изоставащите и в четенето и в математиката, като попада в най-лошо представящата се група на ниво "Под средното". В областта на четенето най-добре се представят учениците от Южна Корея, Финландия, Хонг Конг, Канада, Нова Зеландия и Ирландия. България е на 44 място от общо 58 страни наред със Сърбия, Йордания, Мексико и Румъния. В областта на математиката най-добре се представят учениците от Тайван, Финландия, Южна Корея, Хонг Конг, Холандия и Швейцария. България е отново в най-слабата група на 46 място заедно с Румъния и Чили. Методът на оценка е изключително сложен. Средното ниво в страните от ОИСР е 500 и както отбелязва PISA, две-трети от учениците имат резултати между 400 и 600. В четенето България е предпоследна от страните-членки на ЕС, докато в математиката е последна от страните от блока и предпоследна от всички европейски държави /последна е Черна гора/.




Edited by - moderator on 12/05/2007 16:09:54
Go to Top of Page

nivine

145 Posts

Posted - 12/17/2007 :  14:47:33  Show Profile  Reply with Quote
У нас ситуацията е следната:
Знаем, че образованието е единно - детска градина, основно, средно висше. Качеството на образованието у нас деградира обратно пропорционално на неговото ниво: най-добро е то в детската градина, след това основното, по-слабо е средното и най-слабо е висшето образование, а наука според мен въобще няма.
Това е истината, другото са празни приказки.
Go to Top of Page

nivine

145 Posts

Posted - 02/04/2008 :  15:29:10  Show Profile  Reply with Quote
Предмет номер 1 в училище трябва да бъде ВЕРОУЧЕНИЕТО!
Христос ни е показал пътя на правдата и само неговото учение може да насочи в правия път нашите деца и млади хора днес.
Какво ми се увърта проф. Георги Бакалов в петък по Канал 1 и не можа устата си да отвори срещу атеистичните вопли на една от участничките в дискусията, която искаше вместо вероучение в училището да имало прихолози, които щели да помагат, видиш ли на децата.
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 03/27/2008 :  05:04:01  Show Profile  Reply with Quote
Обсъждат нов учебен план от 8 до 12 клас
www.news.bg
27.03.2008 г.
Министерството на образованието и науката и Фондация „Фридрих Еберт" организират кръгла маса на тема „Новата образователна структура на средното образование". Форумът ще се проведе на 27.03.2008 г. в Националния дворец на културата, зала № 10 от 10 ч.

За обсъждане на проекта за нов учебен план 8-12 клас са поканени учители, ръководители на регионалните инспекторати по образование, синдикати, браншови организации, работодатели и представители на академичната общност.
Go to Top of Page

Anton_Stoev

19 Posts

Posted - 04/02/2008 :  14:10:42  Show Profile  Reply with Quote
Разгромът на средното образование започна още през 1983 г. с принизяване на изискванията за получаване на зрелостното свидетелство и въвеждането на УПК (учебно-производствени комплекси), помни ли някой това безумие на БКП !? Целта тогава беше отклоняването на зрелостниците от кандидатстване във ВУЗ. Сега "другарите" се правят на "ни лук яли, ни лук подушили", а министър Д. Вълчев се пъчи геройски, че няма да отмени матурите. Ами кой ги махна, бе, Даниелчо !? Ако питаш Сергейчо, той може и да не ти каже, защото е бил и учил извън България, ама все още има хора да помнят какво е било у нас.
Средното образование трябва да бъде профилирано. Фирмите, които плачат, че у нас няма кадри, да дадат пари за обучаване, а не за скъпи офиси, лимузини и кьорсофри. Новите чорбаджии да си ограничат личните разходи, както са правили някога основоположниците на българската индустрия, и хич да не се лъжат, че ще дойде някой да им бачка за жълти стотинки от средния или далечния изток !!!
Go to Top of Page

moderator

Bulgaria
2231 Posts

Posted - 09/09/2008 :  21:10:47  Show Profile  Reply with Quote
Частна гимназия държи ученици като крепостни, мениджърката член на Висшия съвет на БСП
Веселина Томова
Дата: 09-09-2008 21:53
www.afera.bg


Жалба до Варненската районна прокуратура срещу директорката на Частната професионална гимназия по управление на туризма „Константин Фотинов” са пуснали шест засегнати учиници, тъй като в разрез със закона им е отказано да напуснат училището. Децата се мотаят безпричинно заради паричните такси и за да започне учебната година като бъдат поставени в цайтнот.

Жалба във Варненската районн прокуратура с копие до Министерството на образованието е постъпила от ученичката в 11-ти клас Виктория Николаева Владова, ученикът в 11-ти клас Денис Нейков, Данко Христов Недялков - родител и законен представител на непълнолетния Христиан Недялков, единастойкласничката Теодора Кирилова Томова, Марина Викторова Иванова - родител и законен представител на ученика

Александър Венциславов Иванов и Петя Стефанова Костадинова - родител и законен представител на непълнолетния Стефан Костадинов.

Жалбата е срещу Стоянка Русева Богданова - управителка на фирма “СТОРУМВИЛ” ЕООД и директор на Частната професионална гимназия по управление на туризма “Константин Фотинов” във Варна.

Жалващите се ученици и техните родители пишат до прокурора, тъй като

са изчерпали всички възможности за мирно и извънсъдебно решаване на проблема, който възниква между тях и ръководството на Частната гимназия по управление на туризма „Константин Фотинов”.

Скандалът започва с решението на учениците да напуснат гимназията и да се преместят в друго училище.

Причините, според които учиниците искат да кажат завинаги сбогом на частното учебно заведение са описани в жалбата им до прокурора:

- Изключително честа смяна на преподаватели, липса на учители (с

педагогическа правоспособност) по професионалните предмети.

- Несъответствие между договора за обучение и реалните условия, при

които се учи (материална база и условия за професионална практика).

- Констатирани нарушения при обучението на учениците на самостоятелна форма на обучение (липса на преподаватели по професионална

подготовка и отказ да се предоставят протоколите от положените изпити по общообразователните предмети).

- Сериозно разминаване между таксите, които са упоменати в Договора за обучение и фактически платените суми, за които имаме квитанции към приходни касови ордери, а има и случаи в които удобно се „забравя” издаването дори и на чисто фиктивната квитанция към приходен касов ордер, макар че сумата е внесена в касата на учебното заведение. И като говорим за такси – ето още нещо много „интересно”. Има ученици от един и същи клас, които плащат различни такси за аналогичен курс на обучение.

След като учениците заявяват решението си да напуснат гимназията, те дълго са мотани от директорката Стоянка Богданова и главният мениджър на гимназията Виолина Богданова като им е отказвано да получат полагаемите им се документи за да се запишат в друго учебно заведение.

Според жалващите се мотивите за отказ от страната на двете госпожи Богданови са смехотворни и преминават от нюансите на заплахи докандърми и увещания.

На 20. 08. 2008 г. потърпевшите подават жалба до Регионалния инспекторат по образованието – Варна, с която молят за съдействие за получаване на удостоверения за преместване в друго учебно заведение.

Провежда и се среща между искащите да напуснат гимназията и ръководството на частното училище. На срещата им е обещано такива документи за напускане да бъдат получени, още повече, че те се полагат безусловно по силата на Закона за народната просвета и Правилника за прилагане на Закона за народната просвета.

Резултът от срещата обаче е печален и директорката на гимназията така и не спазва обещанието. На практика ръководството на Частната гимназия по туризъм „Константин Фотинов” в разрез със закона задържа документи на ученици, обучавани до момента в учебното заведение и възпрепятства по нататъшното им обучение, тъй като учебната година чука на вратата и те все още не могат да се запишат в никое друго учебно заведение.

“Силно сме обезпокоени от факта, че началото на учебната година е само след броени дни, а нашите деца още не знаят в кое училище ще учат и дори в кой клас ще бъдат записани.Смятаме, че е недопустимо в една правова държава да се погазват по такъв брутален начин законите и нашите права. Недопустимо г-жа Богданова да демонстрира самочувствие на недосегаема и безнаказано да си играе със съдбите на нашите деца”, пишат в жалбата си до Варненската районна прокуратура засегнатите.

Проверка на afera.bg установи, че въпросната директорка на Частната гимназия по управление на туризма “Константин Фотинов” Стоянка Богданова е родена през 1939 година, а главният мениджър на гимназията Виолина Богданова е нейна дъщеря.

Виолина Богданова от години е партиен кадър на БКП/БСП, а понястоящем е член на Висшия партиен съвет на БСП.

70-годишната директорка на Частната гимназия по управление на туризма Стоянка Богданова е 100% собственик и управител на фирмата “Сторумвил”, както и на Частното училище. Заедно с дъщеря си Виолина Богданова държат по 50% и от фирмата “Румстовил”. Във фирмата за търговско сътрудничество “Вариант инвест” двете държат съответно по 10% и 2,6%, а 70-годишната Стоянка Богданова има 50% собственост, която дели с Николай Войнов и във фирма “Съни лайн”, която се занимава с търговия на едро на хранителни стоки, алкохол и цигари.

В Частната гимназия по управление на туризъм назрява и друг скандал, свързан с колеж, който е към учебното заведение. В него пък учениците са излъгани, че след като изкарат две години в колежа ще могат да се запишат в друго висше учебно заведение направо в трети курс.

Според потърпевшите, които все още не са взели своите “отпусни” от частната гимназия целта да осуетяват по този скандален начин напускането на учебното заведение е, освен да не ги изтърват заради паричните такси, а и за да започне новата учебна година и преместването им да стане невъзможно.

По случаят прокуратурата води проверка.

Edited by - moderator on 09/09/2008 21:11:12
Go to Top of Page

kendragnev

Bulgaria
32 Posts

Posted - 09/10/2008 :  00:27:12  Show Profile  Visit kendragnev's Homepage  Send kendragnev an ICQ Message  Reply with Quote
По принцип съм скептично настроен спрямо матурите, но съпоставката с резултатите от тях и реалния успех, показва неефективноста на оценяването и е доста полезен критерий за оценка на средното училище.
Може би подобна форма на съпоставяне на вътрешно и външно оценяване на успеха и знанията трябва да се въведат и спрямо висшите училища.
Убеден съм, че при обективна външна осенка, випусниците на университетите ще покажат дори още по-голямо разминаване на вътрешното и външното оценяване спрямо средното образование.

Относно твърдението на създателя на темата, средното образование не е трамплин, защото висшето образование е още по-трагично от средното. Губенето на време във висшето образование е още по-фатално. Докато средното образование дава сравнително добър минимум и оптимум от знания, висшето образование симулира даване на знания и на псевдо-диплома без реална стойност. Не случайно много работодатели ценят повече дипломата от технически или икономически техникум на работника, отколкото тази от университета.
Go to Top of Page

Andrey_Kurtenkov

Bulgaria
578 Posts

Posted - 09/26/2008 :  18:53:16  Show Profile  Send Andrey_Kurtenkov an ICQ Message  Reply with Quote
Имаме една актуална много хубава метафора на държавната политика в средното образование - за т.нар. безплатна закуска на учениците, от 01.10 се отпускат по 32 (с думи - тридесет и две) стотинки на дете на ден. Сега ще трябва да се обявяват конкурси и разните фирми да изкарат оферти какво биха могли да предложат в рамките на тези 32 стотинки...
За да бъда разбран правилно, аз ще допълня, че според мен логиката на тази програма е изоснови сбъркана и тя изобщо не би трябвало да съществува. Но освен чисто символната окраска на тези тридесет и две стотинки, в случая виждам поне още два интересни аспекта. Първо - през никой от гениалните мозъци, които управляват българското образование не е преминала мисълта, че да се обявява такава сума е откровена излагация. Второ - мъжественият ни премиер вече неколкократно (включително и днес на среща в ПРООН) се хвали, че България вече е донор на помощи. Е, съжалявам, наречете ме егоист ако искате, ама аз не виждам логика моята родина да храни етиопчета, индийчета и афганистанчета, при положение, че на собствените си деца отпуска за "безплатна" закуска сумата от тридесет и две стотинки.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
http://www.pueron.org/pueron/forum/ © 2000-05 Snitz Communications Go To Top Of Page
Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05