Author |
Topic |
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 10/10/2014 : 16:31:27
|
Банкери, кметове и професори източили 400 млн. евро в Италия http://banks.dir.bg/2014/10/10/news17559632.html Георги Брандийски - 10 октомври 2014, 13:38 Измамници са задигнали около 400 милиона евро за първите девет месеца на годината, сочи разпространен днес доклад на Финансовата полиция в Италия.
Противно на преобладаващото мнение, измамите не са дело на изпечени престъпници, а на професори, банкови служители и брокери, които се възползват от гласуваното им доверието, се изтъква в доклада.
Рекордните 300 милиона евро са източени от Алберто Микалици, който преподавал фирмена икономика в най-престижния частен университет "Бокони" в Милано и е имал достъп до документацията за клиенти на някои търговски банки, предаде БТА.
Брокерът Масимо Чедолия успял да спечели доверието на монашески орден, който му поверил управлението на средствата, събирани от светилището на Свети Павел от Паола - покровител на Калабрия и Сицилия. Вместо да изпълнява указанията на монасите за разумно и предпазливо инвестиране, брокерът разигравал парите в най-рискованите операции на борсата, а печалбите задържал за себе си. По този начин станал собственик на 28 сгради, 8 парцела и 10 автомобила на обща стойност 2,3 милиона евро, които сега са конфискувани от Финансовата полиция.
Бенвенуто Моранди бил кмет на общината Валбондионе в областта Ломбардия и директор на филиала на Банка Интеза Сан Паоло в съседно селище. Успял да източи с фалшиви операции 20 милиона от сметките на клиенти. В сферата на фалшифицирането на документи докладът съдържа нюанси. Например, действията на туроператора Пиерпаоло Визентин от Порденоне в областта Фриули Венеция Джулия са окачествени като "по-брутални", защото той инвестирал парите, придобити с фалшиви обещания за "приказни пътешествия". Оценката за анонимен брокер от Ферара в областта Емилия Романя е, че е подходил "по-елегантно", като измамил 100 клиенти с общо 11 милиона евро.
Накрая се споменават и "традиционните пирамиди", но с вече по-близки до реалните обещания за лихви между 5 и 8 процента. Те изплащали лихви, докато имало поток от клиенти и щом се изчерпвали наивниците, "пирамидата" изчезвала с всичките капитали. Финансовата полиция (Guardia di Finanza) на Италия неотдавна отбеляза своята 240-годишнина. Създадена през 1774 година тя е уникален в световната практика военно-полицейски корпус, който е на подчинение на министерството на икономиката и финансите. Неговите функции се простират от гранично-охранителни и митнически до полицейски, разузнавателни и военно-отбранителни. |
|
|
Andrey_Kurtenkov
Bulgaria
578 Posts |
|
moderator
Bulgaria
2231 Posts |
Posted - 03/05/2015 : 13:24:39
|
От едната крайност в другата - от карикатурите на пророка Мохамед до "без свинско е учебниците" ?!? |
|
|
Andrey_Kurtenkov
Bulgaria
578 Posts |
Posted - 04/27/2015 : 22:15:26
|
Величието на университетите и нищожеството на училището Posted on април 23, 2015 by ivo rainov Наскоро колега ми разказа забавен инцидент от класната стая. Понечил да изпита ученик от абитуриентския випуск и бил застигнат от гневна реакция. „Аз съм приет в четири английски университета, а всички учители искате да се гаврите с мен“. Всъщност речникът е бил далеч по-циничен. Великите университети, които слагат корони на всякакви ученически глави. И жалкото училище, което не може да осъзнае нищожеството си и си позволява да безпокои любимците на академичните институции. Три четвърти от абитуриентите от класа ми вече преминаха през предварителни изпити и постигнаха от 5.60 нагоре. В останалите класове ситуацията е сходна. Както и да го гледаш вече са капарирали студентските книжки. Чудя се само, дали гащите на университетите са толкова плитки или нашите учителски претенции са прекалено дълбоки. Естествено знам отговора за разлика от еуфоричната младеж от дванадесетия клас. Абитуриентите приемат високите резултати като признание за класа. Няма как да ги убедя, че е признание за безпомощност на все по-празните и гладни университети. А и не искам. Интелектуалният стриптийз на българското академично образование не е мой проблем. Проблем са мокрите мечти, които остават след него в душите на устремената нагоре младеж. Защото отличникът от февруарския или мартенския предварителен изпит е тотално загубен за каузата на училищното образование. Човекът докоснал студентския блян не може да бъде мотивиран. Колега с ужас обясняваше как новоизпечена отличничка от кандидатстудетски изпит не може да се сети за основни исторически факти. Въпреки това утре ще стане юристка в УНСС. Нито ще се засрами, че не знае фактите, нито ще се разрови за да ги научи. За какво са и, дето се вика университетът вече и е писал шестица. Така университетската перверзия, наречена предварителен изпит, се стоварва с цялата си арогантност върху горкото българско училище, където някакви наивни учители се опитват да учат питомците до последния ден преди матурите. Все едно да продаваш краставици на краставичар. В главата, пълната с отлични според университета знания, няма място за повече средношколски уроци. Затова последните месеци от дванадесетия клас са безпорядък и безразличие към учебния процес. Празни класни стаи, празни погледи и нескончаема досада. От едната страна светила приети в по няколко университета, от другата някакви провинциални даскали, които се взимат съвсем на сериозно. Нещо не е на мястото си. Или дванадесетия клас, който в настоящия формат е тотално безсмислен. Или университетското нахалство да се правят предварителни изпити в учебно време, с безумно ниска летва на знания и деморализирана организация, която ако не поощрява, поне не санкционира преписвачите и подсказвачите. Или може би министърът и целия му екип, които гледат безсловестно как висшето образование деградира и стоварва отломките си върху последния училищен клас. Не ви разказах как завършва историята на колегата. Скандално. Изслушва внимателно гневния абитуриент и му отговаря простичко: „Ами приели са те, защото не са те видяли. Всичките четири университета“. Тежка обида за зрелостникът, който ядосано напуска стаята. За какво им е да го виждат, важно е да го имат като бройка и касичка. Абе, що не го закрием този дванадесети клас. Както се вижда учениците са готови за университетски подвизи още след единадесетия. https://eratosten.wordpress.com/2015/04/23/величието-на-университетите-и-нищоже/ |
|
|
Topic |
|
|
|