http://www.pueron.org/pueron/forum/
http://www.pueron.org/pueron/forum/
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Uceni za nov zakon za naucnite stepeni i zvania
 Forum
 Висши училища

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert Email Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is ON
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
moderator Posted - 04/09/2008 : 11:12:21
Удариха ВУЗ-а на митничарите
Проверяват законни ли са дипломите от филиал на университета в Шумен

в.Стандарт
09.04.2008
БЛАГОЕВГРАД. Грандиозен скандал с нередовни дипломи гръмна в Благоевград. Следователи погнаха местния филиал на Шуменския университет по сигнали на ужилени студенти. Сред тях има много полицаи и митничари. Те получавали дипломи по психология, национална сигурност и туризъм, след като плащали по 300-400 лв. годишна такса. "Разбрахме от МОН, че Шуменският университет няма акредитация за такова изнесено обучение. Едно от разкритите нарушения е, че парите от таксите на студентите не са събирани от ВУЗ, а от фондация "Ноблес". За целта в благоевградска банка била открита сметка на фондацията", разкриха полицаи. Жалбите на завършили курса на обучение завалели като дъжд, след като хората получили известия, че дипломите им ще са обект на прокурорска проверка, тъй като има съмнения, че са невалидни.
Най-вероятно ще се окаже, че е действала перфектна схема за прибиране на пари от студентите, без това да е регистрирано официално в Шуменския университет. Вузът пък обвинява студентите, че ползвали фалшиви академични справки, уточниха полицаи. Техни колеги от Шумен и други градове също разплитат далаверата. Ужилените са хиляди. "Факт е, че т.нар. филиал не отговаря на никакви изисквания за дистанционна форма на обучение. Има данни, че преподаватели са давали изпити, след като студентите купят техен учебник, казаха полицаите.
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Andrey_Kurtenkov Posted - 03/31/2016 : 11:20:17
С ново свое решение АС е променил начина, по който следва да се чете абревиатурата НСА - "Няма Секс от Адреналинки".
moderator Posted - 03/29/2016 : 15:04:45
Уволниха професора от НСА, който иска секс от студентки



http://www.frognews.bg/news_109379/Uvolniha-profesora-ot-NSA-koito-iska-seks-ot-studentki/


Академичният съвет на Националната спортна академия “Васил Левски” взе решение да уволни дисциплинарно “палавия” професор Николай Колев.
Преподавателят стана известне след репортаж на предаването “Господари на ефира”, в който открито си поиска секс от бившата адреналинка Ваня, за да й уреди изпита по Физиология. “Академичният съвет гласува професор Николай Колев да бъде уволнен дисциплинарно. Неговите действия са недопустими и уронват престижа на НСА. Досега към него не е имало оплаквания за сексуални намеци към студентки. Това е първото нещо, което е доказано. НСА понесе голям удар, но Ваня има право да си търси правата”, заяви ректорът на НСА проф. Пенчо Гешев веднага след заседанието на Академичния съвет.

P.S. Много новини идват от НСА напоследък Не смогвам да се ориентирам.
moderator Posted - 03/28/2016 : 14:05:11

Откриха мъртъв преподавател в двора на НСА
28.03.2016 15:00

http://www.vsekiden.com/194356


Автор: Vsekiden.com

Вероятно е паднал от колело

Откриха мъртъв преподавател в двора на НСА

Преподавател от Националната спортна академия е открит мъртъв в двора на висшето училище, пише БЛИЦ. Той е намерен днес по обед със счупен череп, допълват свидетелите на инцидента.

Твърди се, че той е карал колело в двора, паднал е и се е ударил лошо.

Става въпрос за 60-годишният Емил Николов, твърдят студенти от академията. Преподавател е в катедра "Лека атлетика". Активно се занимавал с треньорска дейност в периода 1982 - 1997 г. Бил е треньор към националния отбор по лекоатлетически хвърляния на България. Подготвял е хвърлячи на чук и диск с международни участия : олимпийски игри (Сеул, Барселона), световни и европейски първенства, купи "Европа", гранд при и др.).

Спешна помощ е пристигнала на мястото, но лекарите само са констатирали смъртта му.
Andrey_Kurtenkov Posted - 11/02/2015 : 15:23:22
СУ откри специалност - Измисляне на тъпи и безперспективни специалности
http://www.nenovinite.com/ne/neuka/7681/
"Това ще е първата перспективна специалност в най-старото висше учебно заведение в страната, тъй като завършилите я ще работят в университетите из страната, за да генерират дебилни и ненужни специалности, с които да гарантират диплома за висше образование за всеки. "След специалността "църковна журналистика" мислехте, че няма накъде по-нелепо да се прахосват парите на СУ? Греда!" - доволни бяха представители на ВУЗ-а. Обучението продължава 6 години, защото всички дебилни специалности у нас се учат и извънредно много семестри, в които различни академици да могат да вместят повтаряемите си по съдържание предмети, 70% от които ще бъдат "история на нещо си"."
moderator Posted - 10/02/2015 : 15:35:06
Закриват рехабилитацията в Медицинския университет в София
02.10.2015
http://www.frognews.bg/news_98825/Zakrivat-rehabilitatsiiata-v-Meditsinskiia-universitet-v-Sofiia/

Административни неуредици хванаха в капан студенти по рехабилитация. Специалността им в Медицинския университет в София се закрива, но новината им е съобщена след началото на академичната година. При над 50% от неврологичните заболяванията се налага рехабилитация и физиотерапия. Подготвените кадри обаче бягат в чужбина, съобщи БТВ.


Студентите по рехабилитация на Медицинския университет в София обаче може и да не станат колеги на рехабилитаторите в Първа градска болница. Университетът закрива специалността медицинска рехабилитация и ерготерапия заради изтекла акредитация. По нея се обучават 110 студенти. Новината им е съобщена след началото на учебната година. Предлагат им да се прехвърлят в специалността „Кинезитерапия”.



„Ние не сме съгласни. Защото като чета учебните планове, моят е много по-богат и на пазара на труда не излизам това, което аз искам да изляза”, обясни Вергиния Петкова. „Ние с кинезитерапия в Гърция не можем да работим”, казва Христос Цукрас. От университета обясняват, че агенцията по акредитация е открила множество нарушения в обучението по специалността, и твърдят, че учебните планове на кинезитерапия и закритата специалност почти съвпадат.



„Студентите не са жертва и ние правим всичко възможно да продължат своето качествено обучение. Вероятно са жертва на нечии злонамерени неофициални действия”, изтъкна проф. Каролина Любомирова, заместник-ректор на МУ-София. От ВУЗ-а обещават, че ще съдействат на студентите да продължат образованието си по специалността в друг университет, ако желаят.
George_Chaldakov Posted - 09/22/2015 : 15:24:14
ДЕКАЛОГ НА СТУДЕНТА


1. В началото бе „Kойто суче, той ще сполучи“ – перифраза на „Koйто учи, той ще сполучи“.
2. „Напред! Науката е слънце,/ което във душите грей!“ (Стоян Михайловски) – на само на 24 май, а непрекъснато, през целия живот (CME – continuing medical education; LEE – live educational events; LLP – lifelong learning program, also – laboratory, library, pub).
3. Знание и асоциативно мислене, не информация и репродукция, са основната цел на образованието (вижте рисунката на страница 2).
4. Да учиш, без да мислиш, е безполезно. Да мислиш, без да учиш, е опасно (Конфуций).
5. Въображението е по-важно от знанието, защото знанието е ограничено (Алберт Айнщайн).
6. За какво съм дошъл тук? – първо да уча, след това да се веселя – обратният словоред е безсмислен!
7. Здравословен живот и добро образование осигуряват качеството на живота ти (quality of life, QoL)
8. Когнитивният потенциал на човека е симбиоза на мисли и чувства.
9. Развивай моралните си рефлекси – взаимно се уважавайте и обичайте, създавайте brain-and-heart friendship (BHF).
10. Имай куража да преминеш поне веднъж на червено по пътя на науката, за да направиш своя зелена пътека в него.
Искрено Ваш,
Д-р Георги Чалдъков 15 септември 2015
moderator Posted - 05/19/2015 : 08:11:50
Поствам един апел за Академията в Свищов, чията практика която силно напомня произвола в Правно-историческия факултет на Благоевградския университет, с който се сблъскахме преди време.

http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=21452&sid=18

Обръщение към академичната общност в България
По повод предстоящите избори за ректор на Стопанска академия „Д. А. Ценов“


Уважаеми колеги,

Стопанска академия „Д. А. Ценов“ е институция с близо 80-годишна история и един от символите на дарителството в България. Създадена е с лично дарение на видния свищовски търговец Димитър Ценов и с указ на цар Борис IIIпрез 1936 година. В нея са работили преподаватели като акад. Георги Данаилов, акад. Александър Божинов, проф. Димитър Бъров, проф. Светослав Гаврийски, проф. Минко Русенов.

Както всяка друга институция, Академията е комплекс от правила, регулиращи отношенията и дейността на нейните членове за постигане на поставените цели. За да функционира една институция, тези, които работят в нея, трябва да спазват нейните правила. За съжаление, през последните осем години Стопанската академия не е добър пример в това отношение.

В края на май в Стопанска академия „Д. А. Ценов“ - Свищов (СА) предстоят избори за ръководни органи на управление, които са от съдбоносно значение, защото необходимостта от промяна е безалтернативна. За съжаление, в хода на подготовката за изборите ние, група преподаватели, декларирали воля за участие в справедлива надпревара за доверието на академичната общност чрез издигане на кандидатура за ректор, открихме редица системни и фрапиращи закононарушения, свързани, както с общото управление на академията, така и с подготовката на изборите - нелегитимни органи за управление, незаконни управленски практики, натиск върху академичната общност и т.н. С пълната информация можете да се запознаете ТУК.

Най-важните от тях, имащи отношение към изборите, са следните:

Нелегитимен Академичен съвет на СА. В нарушение на чл. 30, ал. 2 от Закона за висшето образование броят на членовете на Академичният съвет е под минимума от 25 човека.

От тук следват:
- незаконосъобразност на неговото решение от 18 март 2015 г., с което се „определя структурния състав на Общото събрание и организацията за избор на неговите членове”;
- незаконосъобразност на произтичащата от горното решение заповед на ректора за свикване на събрание на нехабилитираните преподаватели и на събрания на административния персонал;
- незаконосъобразност на отправените върху основата на тази заповед покани за тези събрания;
- доказани нарушения при гласуването на събранието на нехабилитираните: на практика не е упражнен таен вот и избраните 16 представители са нелегитимни;
- доказано непроведено общо събрание на административния персонал и нелегитимност на избраните 4 представители;
- доказано непроведено Общо събрание на груповите отговорници на студентите и докторантите - старият Студентски съвет прехвърля членството си от старото Общо събрание на Академията в новото, т.е. нелегитимност на 21 представители на студентите и докторантите;
- нищожност на заповед на ректора, с която определя поименния състав на новото Общо събрание и в която включва горепосочените нелегитимни представители на нехабилитираните преподаватели, административния персонал, студентите и докторантите. Освен това, в заповедта фигурират имената на 14 хабилитирани преподаватели, навършили 65-годишна възраст.
- оттук - нелегитимност на цялото Общо събрание на СА. Общият брой на нелегитимните членове, включени в заповедта, възлиза на 55 човека. Това прави повече от 1/3 от 139 члена.

За всички констатации решихме да информираме Контролния съвет, но се оказа, че и той е нелегитимен - трима от петте му члена нямат право да бъдат в него. Тогава се обърнахме към министъра на образованието и науката проф. Танев и подадохме жалба до Административен съд - В. Търново. В резултат на нашите действия министърът назначи спешна петдневна проверка в СА, която приключи на 15.05.2015 г., а административният съд образува дело за нищожност на заповедта на ректора за състава на общото събрание. Административното дело е насрочено за 09.06.2015 г.

Въпреки това, в явно нарушение на чл. 166, ал. 1 от Административно-процесуалния кодекс, изпълнението на заповедта продължава - председателят на действащото общо събрание свиква „по искане на Ректора” учредително заседание на новото Общо събрание на 20.05.2015 г. от 16,00 часа.

Това ни принуди да запознаем обществеността с проблемите на пресконференция в БТА и да отправим до Административния съд ново искане за спиране действието на заповедта на ректора.

Но времето ни притиска. Решението на Административния съд може да бъде взето най-рано на 9 юни, т.е. след събранието. От друга страна, решението на МОН по проверката може да се забави след 20.05.2015 г. Това прави реална опасността нелегитимното ново Общо събрание да се учреди и да стартира процес по избор на органи за управление – ректор, Академичен съвет, Контролен съвет, зам.-ректори, декани, ръководители на катедри, които също да се окажат впоследствие нелегитимни.


Уважаеми колеги, членове на академичната общност в България,

Обръщаме се към Вас с призив да подкрепите нашата справедлива кауза за възстановяване на реда и върховенството на ЗАКОНА в Стопанска академия "Д. А. Ценов"! Подкрепете нашите усилия за възраждане на едно от най-старите висши училища в страната!

Необходими са спешни и решителни действия в защита авторитета на българското висше образование, защото наличието дори на една „гнила ябълка“ в кошницата може да развали цялата кошница!

Изразете гражданската си и професионална позиция и подкрепете нашето искане за отлагане учредителното заседание на новото Общо събрание на Стопанската академия до обявяването на решенията на Министерството на образованието и науката и на Административния съд като алармирате всички институции, имащи отношение към закона и реда в системата на висшето образование, цялата академична общност и цялата българска общественост!

проф. Иван Върбанов, проф. Георги Иванов
проф. Георги Баташки, доц. Тодор Кръстевич, доц. Иван Марчевски

17.05.2015 - 22:09
Andrey_Kurtenkov Posted - 04/06/2015 : 21:25:37
http://www.manager.bg/общество/български-университет-сред-най-добрите-в-европа

Български университет сред най-добрите в Европа
06.04.2015 г., 16:15
Русенският университет "Ангел Кънчев" е в първите 35 от общо 276 най-добри висши училища от Европейския съюз, посочени в класация, изготвена според шестте критерия за преподаване и обучение на системата U-Multirank. Това съобщава русенското издание "Арена медия", цитирано от kmeta.bg. Университетът е едно от двете български висши училища, които заедно с още 407 висши учебни заведения от свята, са участвали в подбора - с професионално направление "Информатика и компютърни науки". То има и една от най-високите акредитационни оценки, дадени от Националната агенция за оценяване и акредитация (НАОА) в България.
U-Multirank е нова, ориентирана към потребителите, световна класация на университетите и колежите. Тя обхваща различни аспекти на висшето образование. В класирането Русенският университет е посочен преди учебни заведения, провеждащи обучение в същото професионално направление, от Щутгарт, Хановер, Хамбург, Потсдам, Орлеан, Тулуза, Ливърпул, Нотингам и други.
Висшето училище в Русе е на второ място е по критерий "Международни стипендии за изследвания". В топ 20 е по показателите "Включване на практически опит в специалността (за магистърски програми)", а по "Студентски стажове в предприятия" е в първите 25. Студентите, оценяващи обучението по осем критерия, са дали оценки, които нареждат Русенския университет отново в първите 25, като по критерий "Качество на преподаването" е на трето място.
Общо 1210 висши училища от Европа и от целия свят участват вече в U-Multirank, създадена през 2013 г. Рейтингът формира своите оценки на базата на регистрираните резултати на висшите училища по 30 индикатора в пет групи - преподаване и обучение, наука, трансфер на знания, международна ориентация и влияние в региона. Представянето се оценява на две нива - за институцията като цяло и за професионалното направление.
"Участвайки в европейската класация U-Multirank даваме знак, че сме готови да се съизмерваме с много други университети. Това е и предварителна оценка за качеството на нашата работа. Продължаваме да развиваме всички наши професионални направления на високо ниво и сме готови да участваме в следващи издания на U-Multirank", казва ректорът чл.-кор. проф. дтн Христо Белоев.
moderator Posted - 10/02/2013 : 13:44:43
Едва 1/4 от висшистите работят
02.10.2013
http://www.frognews.bg/news_59475/Edva_1/4_ot_visshistite_rabotiat/


Едва една четвърт от завършилите висше образование работят на позиции, изискващи такова. Близо половината от завършилите, които са си намерили работа, са на длъжности, изискващи по-ниска степен на образование.

Това показват данни от одит на Сметната палата за реализацията на завършилите висше образование. Той е извършен през периода 1 януари 2009 г. – 31 декември 2012 г.

Много малко са младежите - висшисти, които работят на позиции, изискващи висше образование, обясняват от палатата и уточняват, че няма единна държавна политика по реализацията на завършилите висше образование. По този начин не може да се постигне реално обвързване на обучението с националните потребности на пазара на труда, камо ли повишаване на ефекта от инвестициите на публични средства във висшето ни образование.

51 акредитирани висши училища, от които 37 държавни и 14 частни, функционират в България, показва проучването на Сметната палата. Те разполагат със 185 факултета, 15 филиала, 20 колежа, 55 департамента, 8 академични направления, 13 центрове и 5 института.

В Югозападния регион има най-много висши училища, а само в София те са 22 или 43 на сто от всички висши училища у нас. Втори в класацията е Южен централен регион със 7 висши училища в Пловдив, а на трето място е Североизточен - с 5 висши училища във Варна.

„Най-голям е утвърденият прием за обучение на студенти в държавните висши училища в професионалните направления от област „Социални, стопански и правни науки", който заема 34 - 35 на сто от утвърдения и 35-36 на сто от реализирания прием по професионални направления от всички области на висшето образование. Тази тенденция е налице през целия одитиран период", стана ясно от одита.
moderator Posted - 04/21/2013 : 21:21:45
ПРОСВЕТА
Пернишкият университет - нищо лично, само бизнес
Вместо с академични постижения засега възпитаниците на ЕПУ блестят с изявите си в местните чалготеки
Ванина Стоянова

http://www.segabg.com/article.php?id=646122


....
Проф. Петков - бивш декан на Химическия факултет и зам.-ректор на Софийския университет, днес успешно съвместява работата като ректор на частен университет и преподавател в най-големия държавен университет.
...
Зам.-ректорът по наука и международна дейност доц. Антоанета Христова също успешно съвместява работата си в частния сектор със задълженията на директор на Института за изследване на населението и човека при БАН. Името й фигурира и в Центъра за политически и обществени нагласи, в чиято управа са още Христо Михайловски (бивш шеф на "Булгартабак" и зет на бившия парламентарен шеф Йордан Соколов) и бившия министър на образованието Веселин Методиев.

...
И тук изобщо не коментираме оплакванията от преподаватели, че университетът е пред фалит, а заплатите се бавят с месеци.
...

Коментар на модератора:
Meжду другото напоследък доц. Антоанета Христова, където не я сееш, там никне .







Andrey_Kurtenkov Posted - 11/16/2012 : 20:09:21
Аферим, ректор ефенди!
http://www.segabg.com/article.php?id=624113
Разбрах, че ти и колегите ти сте пратили оня хаирсъзин, министъра, да оправи батака с дипломите ни... Машалла, отдавна беше време! А то - тати през ден се обажда и пита кога ще върна в Анадола магистър... Голям каришиклик.
...В университета постъпих преди три години. Тати даде някоя и друга пара и поръча - "Ахмед, да завършиш "Мениджмънт на маркетинга на международните икономически отношения" (малко е трудно за произнасяне, но специалността е с по-широк профил с цел зарибяване) - и като се върнеш, ще почна да те подготвям да поемеш бизнеса". И аз кимнах - не е шега работа то - цех за щавене на кожи с петнадесет работници и два бостана. Без мениджмънт на какво беше там - не става...
Обаче като дойдох в България, оказа се, че цените - до небето. Затова записах най-евтиното - "Технология и иновации на редосеялките". Така де - диплома да е, той тати не знае да чете. А нали трябва да остане нещо и за душата?
А тя, душата ми - като в рая. Е, нямаше реки от шербет и планини от пилаф, но всичко останало... Колежките все повтаряха, че съм приличал на герой от "Листопад" и трябвало да почерпя по този случай. Ама то при цените тук не е голям масраф, де. Срещу университета има едно заведение "Босфора", там си пием. Понякога сме малко шумни, та съседите наоколо съчиниха специална песен - "Край Босфора шум се вдига", може да сте я чували...
Иначе да кажеш, че сме се скъсали от учене - ами! Като сменят времето и си нарушим ритъма на бодърстване и сън - ходим понякога на лекции. Доцентът много ни се радва, поздравява ни с едно "мараба" и внимава да не скърца много с тебешира по дъската, за да не ни събуди.
И практика имахме веднъж - тествахме нова редосеялка, много иновативна. В бункера за семената имаше допълнителна перка (като тази, с която рисуват Карлсон) - да осигуряла по-равномерно разпръскване. Доцентът караше трактора, аз стоях отстрани с един хронометър и засичах за колко време редосеялката ще измине сто метра, а колегата Мюмюн с една сопа гонеше гаргите, които кълвяха зърната - за да се осигуряла чистота на опита. Резултатите се оказаха незадоволителни и бях обвинен, че аз съм бил причината - стоял съм прекалено далече и се получавал паралакс. Ето защо доцентът ме накара да тичам до трактора и да засичам в движение. Попитах го не може ли да се кача при него, но той ми поиска сто долара и предпочетох бягането.
То да речеш, че са много пари - не, на изпитите давах много повече. Щом ме видеше, доцентът се разтапяше от любезност, черпеше ме с рахат-локум и ме канеше да изтегля билет. Понеже така и така не знаех български, грабвах най-близкия, а изпитващият носеше баклава. Слагах в книжката двеста долара, той я грабваше, казваше едно "машалла" и получавах шестица. Слава на Аллаха и на българското висше образование!
Някои от местните аркадаши ми завиждаха и мечтаеха след дипломирането да дойдат работят в Турция. Викам им - абе, будали - вие луди ли сте? Този рахат къде ще го намерите? В Турция, ако се опиташ да дадеш пари на пътен полицай, директно отиваш в затвора и се радваш на всенародна любов. Тук - жандарът взема парите, търка ги в брадата си и ти пожелава полпозишън следващия път. Ами! Местните националисти говорят за някакво робство - кой и как е успял да ги накара тези да спазват законите цели пет века, акълът ми не го побира. Но твърдят, че било истина...
Така че - аферим, ректор ефенди, машалла! Не оставяйте нещата така - рахат си живеехме, дано министърът уреди да продължим. Пък и ако се върна без диплома, направо ще стана зян. Разчитам на министъра, иначе ми остава само един изход. Гледах снощи новините по местната телевизия и изведнъж на един репортаж наострих уши:
Разбиваме вече трета банда, специализирана във фалшифицирането на дипломи - съобщи докторът на икономическите науки, старши сержант Петров...
...Каква държава само, евалла!
moderator Posted - 10/12/2012 : 20:26:46
Българският висшист - персона нон грата в световните класации
by newswriter on 12/10/2012 9:48 AM
Дойче Веле
http://kafene.net/analysis.html?fb_1101652_anch=27192010

Турският посланик съветва как да бъдат отстранени порочните практики в българското висше образование. Негова работа ли е това? Този въпрос е всъщност без значение за същинския български проблем, пише Еми Барух.

Особена “дипломатическа” активност проявяват тези дни някои от ректорите в България. Те настояват посланикът на Турция да бъде обявен за персона нон грата и да бъде отзован, тъй като Н.Пр. Исмаил Арамаз си позволява открито да критикува порочните практики в българското висше образование. И не просто да критикува, а и да съветва как да бъдат отстранени...

За съществуването на такива практики индиректно призна и министър Игнатов, който неотдавна припомни, че е изпратил писмо до ректорите с молба да ограничат контактите с фирмите-посредници, които водят турски студенти в България, тъй като е недопустимо “представители на тези фирми да се мотаят по коридори, между катедри, да уреждат изпити и да пренасят справки от една канцелария на друга”.

Това се случва три месеца след като Съветът за висше образование на Турция реши да не се признават българските дипломи поради масовото фалшифициране на оценки от изпити и “наличието на трайно установени проблеми в сегашната система” на висше образование.

За качеството на българското висше

Дали е работа на посланика да дава съвети на академичните ръководства или не - това е тема без значение за същинския проблем. А проблемът не е нито нов, нито пък изолиран.

Същинският проблем засяга поголовния срив в качеството на българското образование като цяло и на висшето в частност, засяга девалвацията на българските дипломи и неконкурентоспособността на българските висшисти. Тези констатации са известни отдавна. На тях обаче никой от овластените не обръща внимание.

Проблемите са известни отдавна, но кой им обръща внимание?

Според изследване на Европейската Комисия качеството на българското висше образование е ниско - както при преподаването, така и - дори в по-голяма степен - по отношение на изследователската дейност. (За последните 20 години заетите с научна дейност в България са намалели с 50 на сто !...) Това е причината все по-голяма част от напускащите страната да се насочват към университетите в чужбина, очевидно неудовлетворени от тези в България. Според проучване на Евростат техният брой всяка година е около 25 000....

Но не последствията от напускащите “свои”, а последствията от намаляващите “чужди” вълнува възмутените ректори. Те се съюзиха, за да защитят оспорената академична репутация на институциите, които ръководят, не но се съюзиха, за да протестират срещу дискредитирането на българската висша диплома след появата на разни недоразумения в родния академичен свят като Пернишкия “университет” например...

За сведение на групата възмутени ректори:

Тези дни бе публикувана ежегодната класацията "Higher Education World Reputation Rankings" на влиятелния британски вестник "Таймс". В топ 400 на най-добрите университети в света няма българско присъствие. Единственият представител на Балканите е Турция с пет турски висши училища сред първите 300 университета.
moderator Posted - 10/10/2012 : 08:58:34
Турският посланик пуснал 11 ”заповеди” по скандала с дипломите10 октомври 2012
Ваньо Митев: Посланикът иска да признаем, че сме мафиотска структура
http://dnes.dir.bg/news/turtzia-diplomi-otzovavane-vanyo-mitev-12166214?nt=4

Ректори искат отзоваване на турския посланик в България Исмаил Арамаз заради негово писмо с 11 нареждания по спора с Турция за дипломите ни.
През лятото турският съвет за висше образование взе решение да не признава издаваните от нашите университети дипломи на турски младежи, защото някои от документите били фалшиви. Ключът в спора са отношенията с фирмите-посредници, които набират желаещи да учат висше образование.

Ректорите ще обсъждат на Управителен съвет писмото на турския посланик от 28 септември.
Според председателя на Съвета на ректорите проф. Ваньо Митев, ректор на Медицинския университет в София, то е много скандално и неочаквано.

Турският посланик ни е пуснал 11 нареждания какво трябва да правим, обясни Митев пред БНР. Една от "заповедите" е "да се признае наличието на структурни и трайно установени проблеми в сегашната система, извършени от добре организирани и заинтересовани групи от хора".

"Това е безумие. Той иска да признаем, че сме мафиотска структура. Това е изключително обидно и се надяваме Министерството на външните работи да извика турския посланик и да му зададе въпроса – какво разбира под това, че в нашето висше образование има добре организирани заинтересовани групи от хора", настоява проф. Митев.
По думите му, просветният министър Сергей Игнатов е докладвал на премиера и външния министър за писмото.

"Ако външно министерство и сега не реагира, просто нямам думи. Останалите 10 точки са нонсенс", каза още Митев.

Според председателя на Съвета на ректорите, това напрежение е създадено изкуствено от турска страна, а ние сме потърпевши.

Проф. Митев бил в Турция, за да разбере повече за проблема. Там обаче той и колегите му били посрещнати по изключително унизителен начин.

"Трябваше да изминем 2000 км, за да разберем, че не искат да коментират темата със Съвета на ректорите. Явно, че гонят други цели. Ние се оплакахме, поискахме извинение от тях. Нашето оплакване беше публикувано в трите най-големи турски вестника.
От турска страна в лицето на Републиканската партия имаме съюзник. Те поставят въпроса и се надяваме, че ще помогнат за решаването му. Има политически елемент. Иначе не мога да си обясня тези безсмислени искания от турския посланик", обясни Митев.
По думите му, това е атака към нашето висше образование и по този начин се цели да се подрие авторитета му. Той очаква, че ще има и други атаки.

В началото на академичната година министър Сергей Игнатов заяви, че случаите на подмяна на български дипломи в Турция са предадени на прокуратурата и МВР.
Той обясни, че нарушението е на турските граждани, които са поръчали документи с невярно съдържание.
Тогава пред Аулата на Софийския университет представители на Дружеството на турските студенти в България бяха издигнали плакат "Очакваме вашата подкрепа за признаването на българските дипломи в Турция".

Съветът на ректорите вече настоя правителството да изпрати протестна нота до турският съвет за висше образование и да отнесе въпроса до Европейската комисия.

moderator Posted - 10/06/2012 : 14:48:45
Ректори ще искат отзоваване на турския посланик заради скандала с дипломите
(обновена в 13.12ч.)
05 окт 2012
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/10/05/1920020_rektori_shte_iskat_otzovavane_na_turskiia_poslanik/

В Министерството на образованието нямало сигнали от Турция за фалшиви дипломи - 26 юли
Най-вероятно след заседанието си идната сряда членове на Съвета на ректорите на висши учебни заведения в България ще поискат отзоваването на турския посланик у нас Исмаил Арамаз. Това съобщи днес ректорът на Варненския Технически университет Овид Фархи.

По думите му повод за искането ще стане писмо, подписано от Арамаз, което той и негови колеги от учебни заведения в страната, където се обучават турски студенти, са получили тази сутрин.

Превод на писмото на турския посланик у нас, изпратено до ректорите на висшите учебни заведения днес.

Изтегляне
http://www.dnevnik.bg/getatt.php?filename=o_1920041.jpg

Оригиналният текст на писмото на турския посланик у нас, изпратено до ректорите на висшите учебни заведения днес.

Изтегляне
http://www.dnevnik.bg/getatt.php?filename=o_1920042.jpg

"В писмото отново се повдига въпросът с т.нар. фалшиви дипломи, издадени на турски студенти у нас," обясни проф. Фархи. Според текста му ректорите са призовани да признаят наличието на структурни или трайно установени проблеми в сегашната система за висше образование у нас, "извършвани от добре организирани заинтересовани групи от хора".

Иска се публикуване на напълно достъпни академични справки (в цялостен вид, а не само на първата и
последна страница) на уеб страницата на Министерство на външните работи, както и на уеб страницата на университета, издаващ дипломата.

Според писмото на посланик Арамаз университетите трябва да публикуват и информация за всички такси и плащания за допълнителни услуги на уеб страниците си, както и да не променят таксите за обучение по време на академичната година.

"При възможност да се намали приоритета на устните изпити на четири очи в цялата
образователна система и да се даде предимство на писмените изпити, които се контролират по-
лесно, пише в исканията си до ректорите посланикът на Турция у нас. Да се осигури съдействие на студентите при подаване на сигнали в полицията за заплахи и атаки от страна на посредници и подсигуряване на физическа охрана в районите на университетите".

Исмаил Алмаз настоява също за редовно присъствие на студентите в часовете, въвеждане на изискване за задоволително владеене на български (или английски) език преди студентите да
са започнали обучение, да се предприемат мерки по затягане условията за прием на студенти.

Най-важното според дипломата обаче е да се сложи край на практиката да се работи чрез посредници или "образователно консултативни фирми" и да се изисква бъдещите студенти да кандидатстват
индивидуално, каквато е практиката в университетите в САЩ и Великобритания. (Оригиналът, както и превод на пълният текст на писмото в прикачения файл)

В началото на юли т.г. турският Съвет за висше образование взе решение да не признава издаваните от наши университети дипломи на турски младежи. Мотивът бе, че някои от дипломите били с "фалшиви" оценки.
Въпреки че проверката на Министерството на науката и висшето образование не установи подобни нарушения и въпреки Лисабонската конвенция за признаване на дипломите, издадени в страни, членки на ЕС, ратифицирана от парламента на Турция, съветът за висше образование на страната не отмени решението си. Не се осъществиха и очакванията на българските министерства на образованието и външните работи да делегират свои представители в Турция за изглаждане на недоразуменията.

Ректорът на Варненския технически университет припомни, че преди месец е бил в Анкара за среща с членовете на Съвета за висше образование на Турция, по време на която са били обсъждани именно твърденията за издаването на фалшиви дипломи от университети в България.

"Беше представен списък с дипломи, които ние проверихме една по една и в нито един от случаите не беше регистрирана фалшификация, каза Фархи. Един от турските студенти, завършил медицина у нас е подправил оценка от държавен изпит, но това е негов личен проблем, обясни професорът. В същото време поне двама турски студенти, завършили образованието си у нас вече са осъдили турската държава за това, че не е признала дипломите им за висше образование".

Според ректорът на Варненския технически университет в Националния център по информация са получени 57 запитвания за дипломи на турски студенти, завършили през 2011 г. по думите му нито една от тях не се е оказала фалшива. В същото време през миналата година в български университети са се дипломирали едва около 80 студенти от Турция, а само в Варненския технически университет всяка година започват обучението си около 130.

Данни на учебното заведение сочат, че едва 30% от всички турски студенти, които следват във Варненския Технически университет, успяват да издържат успешно изпитите си и да се дипломират. Това според проф.Овид Фархи -напълно опровергава твърденията за лесни и дори фалшиви български дипломи, издавани у нас на чуждестранните студенти. Обвиненията бяха използвани от турското посолство в България като повод за искане Съветът за висше образование на Турция да спре легализирането на дипломи от български вузове.

"В следствие на създадените проблеми от турска страна през тази учебна година броят на чуждестранните студенти и по-специално на тези от Турция драстично намаля, каза Овид Фархи. Едва 30 турски граждани са започнали обучението си във варненския технически университет докато до преди три години техният брой достигаше 1000".

Според него от този отлив страда не само учебното заведение, а и цялата българска икономика. Според цитираните от него данни годишно от чуждестранни студенти в различни висши учебни заведения в страната влизат около 80 млн. евро, които сега държавата ще продължи да губи, ако не реши спешно проблема.
Andrey_Kurtenkov Posted - 10/04/2012 : 20:07:30
Класация на англоговорящия свят, най-вече САЩ и Великобритания, примесена за цвят с малко представители на други държави, за които хамериканците са чували.
Първите 11 - само от САЩ и Великобритания.
На 12-то място - швейцарски.
До 20-то - пак само САЩ и Великобритания.
На 21-во място е Канада.
И пак само от САЩ.
На 27 място Япония.
И т.н.
Първият немски университет е на 48-мо място.
Първият френски университет е на 59-то място.
Първият италиански университет е в групата 251-275 място.
Първият испански университет е в групата 201-225 място.
Университети от САЩ и UK са:
- 36 от първите 50
- 57 от първите 100
- 107 от първите 200
Няма ли класация правена от французи или немци?
И изобщо - по-добре да си траем, да не вземат китайците да направят една класация...

http://www.pueron.org/pueron/forum/ © 2000-05 Snitz Communications Go To Top Of Page
Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05