T O P I C R E V I E W |
Bernie |
Posted - 03/05/2007 : 19:17:55 V Balgaria v poslednite niakolko godini srednoto obrazovamie, koeto triabva da bade tramplin kam sledvastoto stapalo - visheto ne e na nivo i kuza. V 12 ti klas e napravo gubene na vreme i nervi. Kato otida na uchiliste se chuvstvam kato jiv trup. Iskam da se zanimavam s nemski, no imam bezsmisleni predmeti, koito mi gubiat vremeto i mi ubivat vsiakakvo jelanie da ucha. Napravo mi izpivat energiata. Sled kato otida na na nemski se usestam, che ne moga da se konzentriram kakto i da mislia. Do posledno ne se znaesh dali ste ima maturu ili niama da ima. V moito daskalo ima hora, koito ne se iaviavar na u. ste, a im se izviniavat vsichki otsastvia i/ ili imat po - visoka diploma. Tova li narichame nie spravedlivost?... |
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Andrey_Kurtenkov |
Posted - 01/30/2016 : 11:37:37 Не мога да разбера какво толкова го дъвчат всички това средно образование. Вече и без него може да се завърши висше. |
moderator |
Posted - 06/19/2015 : 22:09:28 Интересна статия и още по-интересни коментари: Проф. С. Гроздев: Заблуждават обществото, че имаме успешни математици http://www.frognews.bg/news_93154/Prof-S-Grozdev-Zablujdavat-obshtestvoto-che-imame-uspeshni-matematitsi/ интервю на Ана Кочева |
Andrey_Kurtenkov |
Posted - 05/22/2015 : 16:18:33 Граждани, не търгувайте с резултатите от матурите - МОН мрази конкуренцията! http://reduta.bg/v2/article/една-майка-за-матурите |
moderator |
Posted - 03/17/2015 : 10:03:18 Училището ни готви за живот в свят, който не съществува
Екзистенциални мисли от Албер Камю
http://spisanie8.bg/%D1%80%D1%83%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B8/%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F/3295-%D1%83%D1%87%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B8-%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82-%D0%B2-%D1%81%D0%B2%D1%8F%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D0%B9%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D1%8A%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D1%83%D0%B2%D0%B0.html
• Невъзможно е да сме равнодушни към несправедливостта. С несправедливостта или си сътрудничат или се сражават.
• Училището ни готви за живот в свят, който не съществува. По-добре да си свободен бедняк, отколкото богат роб. Разбира се, хората искат да бъдат и богати, и свободни. Заради това стават бедни роби.
• Бедата ми е, че всичко разбирам.
• Свободен е само този, който може да си позволи да не лъже.
• Не върви пред мен – мога да не успея да те догоня. Не върви след мен – мога да кривна не накъдето трябва. Просто върви до мен и ми бъди приятел.
и още...
|
moderator |
Posted - 11/12/2014 : 13:47:17 Хора има, няма държава 12.11.2014 08:10 1 2250 Автор: Богомил Вълков http://www.vsekiden.com/161475
Учителят Тео ще има школа за обучение на талантливи деца благодарение на добри българи
Порутeната къща в Казанлък, купена със спестяванията на един истински апостол на просветата, ще стане модерна школа по физика. И ще се сбъдне мечтата на учителя Теодосий Теодосиев да обучава там безплатно талантливи деца.
И най-големите скептици в България не могат да кажат на черното бяло. За една седмица пари са изпратили близо 400 души. Събрани са хиляди левове. Помощ е дошла не само от България, а и от наши сънародници в САЩ, Холандия, Швейцария, Германия, Англия и много други страни. Дошъл на място Мартин с майстори от строителна фирма, които започват да ремонтират покрива. Архитекти оглеждали сградата, електротехници мъкнели жици. Почна се. Оказва се, че ние, българите, не сме съвсем загубени. Видим ли истинска кауза, сме готови залъка от устата си да извадим. Хора има. Но къде е държавата?
Къде е общината, която не пропуска да се похвали с успехите на възпитаниците на Тео, които са абонирани за златни медали от световните олимпиади по физика и математика. Общо взето България тогава чува за Казанлък, а светът за България. Покрай малките гении на Тео.
Къде е държавата? Как новият министър на просветата не се досети, че един жест към Школата на Тео щеше да се превърне в уникален летящ старт на министър в сравнение с колегите му от Кабинета. Щеше да бъде като Юсеин Болт. Но вместо това и той се забатачи в писналото ни вече кой ще е заместник-министър, кой секретар, началник кабинет и прочие чиновнически глупости. Същият министър обаче, ако се задържи на поста си, ще посреща гениите на Тео и ще им връчва от името на министерството почетни грамоти и ще се снима с тях.
Да, има хора, но нямаме държава. Това е видно и от последния почин във фейсбук, роден от момиче, купило на просещ пред магазин хляб, салам и лютеница. И кръстило почина си простичко „Нахрани непознат", трогнато от статия в женско списание. „Не го пиша, за да видите колко съм добра, а за да се запитате вие дали сте ДОБРИ", призовава момичето. Акцията във фейсбук набира скорост, няма квартал, в който да не скитат умни и интелигентни хора, достигнали по ред причини до ситуацията да протягат ръка за милостиня. Те го правят, защото държавата не може да направи нищо за тях - пак по ред причини. Няма квартални приюти, няма подслони. Както няма държава, така няма и църква. Тя пък е заета с оспорване на имоти и с избори за владици. Няма време за милосърдие и социални програми. Нито за гениалните деца на Тео, нито за бездомните, болните и сираците.
Затова нека се вслушаме в призива на момичето от фейсбук, тя моли: „Предай нататък! Бъдете Хора! Нека покажем и докажем, че у българина е останала поне капка добрина, въпреки положението на държавата ни в момента!" Нека и дано!
|
moderator |
Posted - 01/08/2014 : 11:55:51 Неходещ на училище наш компютърен талант пообърка МОН 08.01.2014, news.bg
Божидар Маринов от Смолян печели национално състезание по информатика миналата година под егидата на Министерството на образованието. Детето получава предварително подписаната и подпечатана диплома, но впоследствие ведомството разбира, че не ходи на училище и му отнема отличието служебно.
След това Божидар печели максимален брой точки на регионална олимпиада по информатика и би трябвало да се яви на националната като фаворит. Държавата обаче го дисквалифицира и му забранява да участва, става ясно от репортаж на bTV. Божидар Димитров се обучава по американска програма вкъщи от майка си, която е сред родителите, изгубили доверие в образователната система и търсещи алтернативни методи за квалификация на децата си. Създаването на частно училище в момента обаче е извън закона, а по последни данни на международни организации 44% от 15-годишните са функционално неграмотни - притежават налети знания, но не знаят как да ги използват. Проблемът отдавна се е превърнал в симптоматичен за българското образование. Според майката на Божидар Димитров, чиято основна цел е да предаде на детето си християнските ценности, училищната среда е „деградираща и място за обучение на характера няма". По думите на жената монополът на държавата в сферата е „наследство от комунистическото минало" и „образованието трябва да бъде в ръцете на родителите, както е било през Възраждането". Обучението вкъщи обаче поставя въпроса за социалното включване на децата. Божидар Димитров казва, че общува с други деца по интернет, контактите му на живо са значително по-малко в сравнение с тези на децата, които посещават класните стаи. По думите на майка му в училищата „няма вида социализация, която ние си представяме" и комуникацията по интернет не е особен проблем. Татяна Предова, която е главен експерт "Достъп до образование и подкрепа на развитието" в МОН, не се съгласи с твърденията на майката, че средата в училище е „деградираща" и че образованието е под държавен монопол. По думите й то е ангажимент на държавата и тя е задължена да осигури на децата посещаване на образователната система. „Не казвам, че образованието е перфектно, но в последните години се правят много и съществени неща", каза тя.
3.DrM | 08.01.2014 12:46
Без кетап за ДРЕСИРОВКА от МОН си на практика никой.
2.mamaleone | 08.01.2014 12:44
Ами направете си извода. Че свашите комунистически безумии в образователната система едно дете е по подготвено и умствено грамотно когато не ходи на училище отколкото когято ходи и му промиват мозъка с идиотизми и малоумици. За това защото образованието ни е на токава ниво и студентите искат оставка за да се подобри образованието. От това по мотивирано а не политическо искане здраве му кажи. Може би по мотивирано щее ако искаха да се открие публичен дом собственик-Маяа Манолона и гейклуб- Станишчо и шеф на зала Орешарски
1.Tomo | 08.01.2014 12:10
Изненадващо назначиха ДПС съветник за директор на училище Източник: News.Plovdiv24.bg 17:40 / 07.01.2014 Отпечатай Изпрати ©
Общинският председател на ДПС структурата и общински съветник в местния парламент на община Кричим - Сюзан Орхан Моллаюсеин, изненадващо беше назначена за директор на начално училище "Васил Левски" в града. Кадърът от партията на Лютви Местан поема поста на временно изпълняващ длъжността до провеждането на конкурс за избор на титуляр.
Парадоксалното в случая е, че училището първоначално беше включено в списъка с другите учебни заведения, за които след броени дни ще се проведе конкурс за директори, но по неясни причини, то беше извадено и сега е с временно изпълняващ длъжността.
Затова кметът на общината Атанас Калчев поставят питане защо за училището не се проведе нормална процедура-конкурс за избор на директор, както е за другите училища в страната или нарочно се поставя лицето на ДПС в Кричим временно, за да подготви мястото за друг партиен кадър от ДПС? Read more: http://news.plovdiv24.bg/472572.html#ixzz2pnf4ftZ9
|
George_Chaldakov |
Posted - 09/15/2012 : 08:20:40 ARETE В УЧИЛИЩЕТО И УНИВЕРСИТЕТА
Къде е знанието, което изгубихме в информацията? Къде е мъдростта, която изгубихме в знанието? Т.С. Елиът (1888-1965) Д-р Георги Чалдъков
Къде е моралът, който изгубваме в комерсализацията и конкуренцията? Сега аз ще пиша за знаещото и моралното училище и университет. На 17 септември 2012 Любознанието пак ще отвори вратите на училищата и университетите и ще изпълни класните стаи и аудиториите. В началото на учебната година по традиция се обръщам към учениците и студентите с „На добър път, лебеди мои!“ (от притчата на Йордан Радчков за циганчетата, които се потопили в една кална локва и станали по-черни от дявола и като ги видял, циганинът казал „О, лебеди мои!”). Пожелавам на учениците и студентите да бъдат по-здрави, по-умни, по-добри – това да бъде девиза на нашите училища и университети. Да развиват моралните си рефлекси, arеte – старогръцката педагогика на добродителите, взаимното уважение и обич. Да не завиждат, да се радват и да се учат от умните и мъдрите хора. Всичко, което правят, да е arete – съвършено и красиво. В корените на гръцките думи paidagogos и paideia („водя детето” на училище) и на английската education (образование) има „водачество“ – от латински educere – „да изведеш това, което го има“, да разкриеш способностите на ученика, където ducere означава „да водя“. Следователно учителите са „слуги“ на учениците и студентите – и водачи на нацията. За разлика от политиците – нито „слуги“ на народа, нито водачи на нацията. Защото никой от тях не спазва non ducor, duco (не ме водят, аз водя). Тях ги водят – на гръцки politagogos (политагог) означава „този, който води политика“ в парламента, правителството, президентството, бизнеса. Същият този политик, който не е „изпълнил своите палати с книги“ – защото, ако има палати, няма книги; ако има книги, няма палати. Големият пример за политик с палати и книги е цар Симеон Велики. Той е учил в magna aula (великата зала) – Магнаурската школа на Императорския пандидактерион в Константинополис. По каноните на аретологията. Пренесъл arete в България и позлатил културата й. Напомням ми мъдростта на Конфуций: “Да учиш без да мислиш е безполезно. Да мислиш без да учиш е опасно.” И Aut viam inveniam aut faciam - аз ще намеря пътя или ще го направя. Ще имам кураж и късмет поне веднаж на прекося пътя на науката на червено, за да направя своя собствена зелена пътека. И да извикам Eureka! (Открих!) – синдромът на Архимед, възторгът на откривателството. Предоставянето само на информация и изискването тя да бъде репродуцирана (извратеният вариант, на което е зубрачеството) е малка цел на образованието. Съвременното образование учи как информацията става знание и как знанието - начин на мислене, йерархия на ценности.– „образователните ритми”, за които е писал в „Целта на образованието” Алфред Уайтхед - един големите математици, физици и философи на 20-ти век. Тогава ученикът и студентът ще могат да почустват, че the world looks so different after learning science, както е казвал Ричард Файнман – нобелист за физика през 1965 г. Salutationem vobis facio in scole! – поздрави на всички в училището! |
moderator |
Posted - 06/12/2012 : 14:59:59 Срам в просветата автор(и): Иван Димов http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1417522 Ако някой още си е мислел, че средното образование става за нещо - вече може да не таи надежди. Оценките на седмокласниците са с 20% по-ниски от времето, когато са били в четвърти клас. Българчетата, които всеки учител иска да направи ломоносовци, затъпяват, колкото повече учат. Министри и стотици методисти не разбраха, че децата не могат да са добри по всичко. Аз например завърших английска гимназия и успях да науча перфектно този език, но разбрах къде се слагат запетаи в българския едва в “Труд”. Биоложката не спираше да ме тормози колко предсърдия има заекът, а нямаше да ставам лекар. Днес учителките на дъщеря ми пишат “лекър” и “изведнаж”. С тези заплати и с тези учебни планове толкова. Срам!
|
moderator |
Posted - 04/26/2011 : 09:58:36 Българските ученици първи на изпита за немски дипломи 26.04.2011 Редактор: Лили Георгиева http://education.actualno.com/news_343974.html
На тазгодишните изпити за немска езикова диплома (DSD) в ЦИЕ и ОНД България за първи път се класира на първо място. С върховни постижения в писмената комуникация (SK) за ниво С1 българските участници оставиха страните от Централна и Източна Европа далеч назад в класацията, съобщиха от Посолството на Германия в София.
Над 70 % от изпитваните постигнаха най-високото нивото в писмената част.
България не само в писмената част за ниво С1 е в челна позиция, но и е водеща по отношение на броя на получените дипломи. Почти 87% от всички изпитвани (782 от 903) получиха Немска езикова диплома II и така директно получават достъп до немски унверситети.
По мнение на координаторът от Централната служба за училищно дело в чужбина, отговарящ за 23-те български DSD-училища, Михаел Хабенбахер, това са много добри резултати в две насоки – от една страна това е благодарение на големия преподавателски ангажимент на българските и немски преподаватели, от друга страна българските ученици в DSD-училищата продължават да са много мотивирани и готови за постигане на резултати.
Желаната в световен мащаб диплома се получава след тригодишно обучение в класовете 10 до 12 в определени езикови гимназии. На езиково и интелектуално високо ниво учениците методично се подготвят за изискванията в университетите в Германия. |
moderator |
Posted - 05/31/2010 : 09:18:54 Гаф в теста за външно оценяване по литература ощетява 7-класниците 31.05.2010 http://news.ibox.bg/news/id_1411561854
В теста за външно оценяване по български език и литература, който миналата седмица се падна на 7-класниците, има два въпроса, зададени некоректно, дори грешно. За това алармираха обезпокоени родители и ученици.
Става дума за 13 и 24 въпрос, като особено вторият предполага сериозно ощетяване на кандидат-гимназистите.
Налице е сериозно разминаване между зададения въпрос и дадените предложения за отговори.
13-и въпрос е „Какъв е жанрът на творбата „Заточеници" от Пейо Яворов?". Припомняме, според учебния материал и литературоведската наука жанровете биват „лирически", "епически", "лироепически" и т.н.
Предложените в теста на кандидатите 4 отговора, от които трябва да изберат един - ода, балада, елегия, басня - обаче се отнасят до „литературния вид" на творбата. Но ако тук - независимо, че се пита за „жанр", а се дават за отговори „вид" - кандидатът, посочвайки „елегия" дава верен отговор, то при въпрос 24 „батакът" е пълен.
Това е въпрос таблица, при който седмокласниците сами трябва да напишат отговорите. Посочени са 4 произведения - сред които странно защо отново „Заточеници"!!! - като изискването е срещу всяко едно от тях да се напише ЖАНРЪТ му.
Ако учениците следват това, което са учили, трябва таблицата да е:
А) „Една българка" - епически жанр Б) „Заточеници" - лирически В) „Неразделни" - епически Г) „Българският език" - лирически жанр.
Съставителите на теста обаче в отговорите са посочили като верни отново „литературния вид" на творбите. Според тях таблицата трябва да е следната:
А - разказ Б - елегия/стихотворение В - балада/стихотворение Г - ода/стихотворение
Според експерти, чието мнение потърсихме, въпросните отговори на съставителите са абсурдни.
А ако кандидатът е отговорил вярно - според това, което е учил - той ще бъде ощетен с пет точки, тъй като отговорите му няма да съвпаднат с гледната точка на съставителите на теста.
На въпрос на news.bg за зададените некоректно въпроси, министър Сергей Игнатов заяви, че сега не може да коментира и това трябва да бъде проверено. По думите му ако бъде направено запитване, ще се получи и отговор.
По повод да другия проблем около теста - текста за преразказ, министърът заяви отново, че смята текста за удачен. Като отговор на сериозното недоволство на ученици и родители, че думите в текста са остарели и авторът е непознат за учениците, Игнатов посочи, че за вариантите за избрани автори, които не се въртят в частните школи, и допълни, че по условие се изисква преразказ на непознат текст. архаичните думи са обяснени под линия.
По думите му учениците не са длъжни да употребяват архаичните думи, а и те са обяснени под линия.
Министърът на образованието допълни и че много деца са излизали щастливи и казвали, че било много лесно. "Никога няма угода. Ако знаехте теста, щяха да кажат, че е изтекла информация. Сега, когато не го знаят, отново са недоволни", допълни министърът.
Сергей Игнатов не пожела да коментира публикация на вестник „Телеграф", която твърди, че тестът по литература е изтекъл в деня преди изпита и отговорите на въпросите са били диктувани по телефона на ученици от Френската гимназия и едно частно училище. „Вие сега ми казвате, ще направя проверка и ще разберем", обеща образователният министър.
|
moderator |
Posted - 05/23/2010 : 18:04:03 Разбра се кой е заподозреният за матурите 23.05.2010 18:07 http://education.actualno.com/news_299535.html Изясняват се другите хора, имали достъп до темата Такева провижда в скандала атака срещу образователния министър Игнатов
Главният счетоводител в Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства към МОМН е заподозрян заради изтеклата тема за матурата по български език и литература. Това съобщиха за БТА източници в полицията.
Официално от МВР съобщиха, че се изяснява кръгът от длъжностни лица, които са имали достъп до темата. По първоначални данни той е ограничен.
По-рано днес Янка Такева, председател на Синдиката на българските учители към КНСБ, заяви, че "на нито един ученик не трябва да се анулира изпитната работа от държавния зрелостен изпит по български език и литература, защото със сигурност не може да се докаже колко зрелостници са знаели предварително темата".
Според нея учениците не трябва да са потърпевши от случая, защото те не са виновни.
"Дълбоко съм убедена, че изтичането на информация за темата от матурата по български език е някакъв номер, който е направен от някого, за да се злепостави министър Сергей Игнатов и правителството", заяви Такева. Тя добави, че е много съмнително как информации за трите теми са се появили в интернет късно вечерта на 13 май - преди изпита на 14 май, а след това вече са изчезнали от форумите. Не трябва да бъдат анулирани работите на нито един ученик, а, ако се докажат виновните за случая, те трябва да понесат отговорност, каза синдикалният лидер. Министър Сергей Игнатов заяви на 17 май пред журналисти, след като беше изтеглена темата за втората задължителна матура по предмет по избор, че ако разследването докаже, че има изтичане на информация за държавния зрелостен изпит по български език и литература, ще има дисциплинарни производства за хората, свързани с това. "Естествено, ако установим, че някакви ученици са имали достъп до темите, тяхната матура ще бъде анулирана", каза тогава той.
|
moderator |
Posted - 05/23/2010 : 14:57:19 Откриха кой е изнесъл темата за матурата по БЕЛ 23 май 2010 / News.dir.bg http://dnes.dir.bg/news.php?id=6442016
Полицията е задържала служител на Министерството на образованието и науката, който е изнесъл предварително темата на матурата по български език и литература.
Това съобщи в Рим министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов. Министърът е в състава на официалната българска делегация, която е на посещение в италианската столица по повод 24 май, съобщи Дарик. Задържаният е Красимир Лефтеров, главен счетоводител в Центъра за интеграция към министерството. Когато е бил задържан, служителят на МОМН е бил в нетрезво състояние и не е оказал съдействие на полицията. До дни ще станат ясни имената на всички, участвали в схемата.
Не повече от 60 ученици са разбрали предварително темата, сочат досегашните разчети от работата на служителите на МВР. "Не смятам, че това ще повлияе върху цялостния резултат от матурите и не смятам, че родителите трябва да иживеят всичко това и като емоция, и като напрежение, което имат и самите ученици", каза още Цветанов, цитиран от БГНЕС. Министърът на образованието Сергей Игнатов е запознат с това докъде е стигнала проверката. Министър Цветанов не изключи възможността да има още задържани. Досега са разпитани поне 50- 60 души, уточни той. Виновният чиновник е в ареста за 24 часа.
След разследване на Дарик стана ясно, че темата, която се падна миналия петък на матурата по литература „Силата на словото в одата „Левски" на Иван Вазов се е разпространявала сред зрелостниците още вечерта преди изпита. Другите два варианта на теми, които се споменават, са „Невъзможното завръщане в „Да се завърнеш в бащината къща" на Димчо Дебелянов и „Магията в любовта във „Ветрената мелница" от Елин Пелин. До момента обаче от просветното министерство отказват да кажат дали именно това са другите две теми. Проверката в Министерството на образование, науката и младежта за изтичане на информация преди матурата по български език не е показала нищо притеснително. |
moderator |
Posted - 05/16/2010 : 08:30:58 Отдавна не бях цитирала мнения на Димка Гочева - философ от СУ, но този път мисля, че си струва: http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/05/15/901415_mvr_shte_proveriava_dali_e_imalo_iztichane_na/
Димка Гочева Неутрално 217:19 15 май, 2010 Отговор За съжаление, каквото и да стане оттук нататък, душите на всички тези 70 000 зрелостници ще са отровени от подозрения за нечестност и несправедливост на първия и най-важния зрелостен изпит в живота им.
Дори и да се окаже, че въпросният скрийншот от разговора в скайп, който е публикуван от "Дарик" и който от два дни се чете от всички тийнейджъри с викове
"уау", "найс, а?", " ...'но-о-о е яко" и т.н.,
Игнатов и Коджабашева са допуснали много тежък процедурен гаф: отворили са само единия плик с темата!
Защо не са отворили другите два плика, за да се види, че темите са били три?
А в понеделник е втората матура - по избор.
А освен това, следващата седмица са петте миниматури на седмокласниците или по-точно т.нар. "външно оценяване".
Седмокласниците от 15 септември 2003 година, когато престъпиха праговете на родните школа,...
Прочитане на целия коментар си знаят, че на края на седми клас ще имат пет миниматури. А от началото на годината си знаят, че ги чакат тежки пет изпита: по БЕЛ - на 27 май; по чужд език - на 28 май; по математика - на 31 май; по човек и общество/обществени науки - на 1 юни; по природни науки и екология - на 2 юни.
Знаете ли как се чувстват седмокласниците и техните родители пред тези пет изпита, за които си знаят от 15 септември 2003 г., но десет дни преди тях научават, че
министерството не може да ги организира при почтени правила и ред, равнопоставено за всички?
Работата на един министър на образованието е преди всичко да организира работата в средните училища.
Колегата Даниел Вълчев предишните две години си свърши работата на министър перфектно.
Ако и на втората матура за дванадесетокласниците, и на петте миниматури за седмокласниците, с две от които ще се кандидатства за гимназиите, за "елитните", Игнатов и останалите пропуснат да отворят и другите пликове пред журналистите, по-добре ще бъде да се запечатат всички български държавни училища.
Защо да лъжем децата си, че има смисъл да учат и да знаят, да се стараят и да се трудят, щом на изпитите не се явяват всички при равни условия и не се определя чрез жребий изпитният материал?
димка гочева
|
Andrey_Kurtenkov |
Posted - 05/14/2010 : 19:13:42 Слушах в новините по държавното радио репортаж по темата - интервюират учениците на излизане - "Колко писа?" - "Половин страничка" - "Не е ли малко?" - "Малко, ама от сърце!" Иначе, изобщо не се учудвам, ако описаното е истина - при управлението на ГЕРБ т.нар. дребна престъпност се развихви отново; докато първите мъже на републиката ангажират личния състав на МВР да прави кинематографични продукции, престъпният контингент може да си работи на спокойствие. А точно "дребната" престъпност е тази, от която обикновеният човек най-силно страда. |
moderator |
Posted - 05/14/2010 : 17:24:22 600 лв. на черно за матурата по литература 14 май 2010 / News.dir.bg http://dnes.dir.bg/news.php?id=6390648
По 600 лв. се е търгувала матурата по Български език и литература, която се проведе днес.
Дванайсетокласници и техните родители потвърдиха информацията пред Дарик. Учители също признаха, че матурата действително се е търгувала на черно. От Министерството на образованието, младежта и науката коментираха, че са "много притеснени" от тези сигнали и ще направят проверка.
Снощи около 23.00 часа преподавател от Софийския университет „Св. Климент Охридски", който давал частни уроци, пратил SMS на свои ученици с трите варианта на темите, които може да се паднат на днешната матура.
Първият от тях е именно изтегления под Вариант 2 „Силата на словото в одата "Левски" на Иван Вазов. Другите двa са „Невъзможното завръщане в "Да се завърнеш в бащината къща" на Димчо Дебелянов и „Магията в любовта във "Ветрената мелница" от Елин Пелин.
До момента от просветното министерство не са съобщили официално кои са другите два текста, каза просветният зам.-министър Милка Коджабашиева. Тя била притеснена от коментираното. Ако се окаже, че именно това са другите две теми, това категорично ще докаже изтичането на информация преди началото на изпита.
Момче, което сутринта се яви на матурата, разказа пред радиото, че е имало възможност да се сдобие с варианта на изпита снощи. „Вчера получих информация от приятелка, че някакъв човек и е предложил да закупи матурата за сумата от 600-700 лева. Тя ми каза, че този човек е сигурен и че имал копието вчера, щял да й каже кой ще е анализът на 41 въпрос и тестът ще го получи по Скайп", разказа то.
Матурата се състои от тест от 41 въпроса, като последният от тях е аргументативен текст. Зрелостниците за първи път през тази година избират да пишат интерпретативно съчинение или есе на 41-ви въпрос. Близо 70 000 зрелостници се явиха на матурата.
До 2-3 години матурите ще са основен вход за университетите.
|
|
|